نسخه خوانی

بررسی کامل حادثه چرنوبیل

مشاهده : 6,874 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

بررسی حادثه چرنوبیل اوکراین pdf

بنام خدا و با سلام؛

رسالت اصلی ما در وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران، به اشتراک گذاری فایل ها و مطالب با ارزش با شما مهندسین عزیز می باشد. هرچند شبکه های اجتماعی خوشبختانه این امکان بسیار خوب رو در اختیار همه ما قرار داده اند تا به اشتراک گذاری هر چه سریعتر به مطالب مورد نیازمون بپردازیم. اما نمیتوان از قدرت وبسایت های اینترنتی در زمینه اشتراک بهترین ها چشم پوشی کرد.

در این وقت از وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران نیز به اشتراک گذاری یک فایل کامل درباره بررسی حادثه چرنوبیل اقدام کردیم که طبق روال همیشگی ما پس از ارائه مقدمه ای بسیار کوتاه می توانید در انتهای همین مطلب نسبت به دانلود رایگان این فایل اقدام نمایید.

بررسی حادثه چرنوبیل (نیروگاه هسته ای چرنوبیل)

در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ راکتور شماره ۴ نیروگاه هسته ای چرنوبیل در ۱۰۰ کیلومتری شمال کیف به هنگام آزمایش ژنراتور از کنترل خارج و آتش گرفت و سپس منفجر گردید.حدود ۹ تن عناصر پرتوزا (۹۰ برابر بمب هیروشیما) به شدت به آسمان پرتاب گردید و به محیط وارد شد.

جهت باد در روز های بعد بیشتر از سمت شمال به غرب بود و بدین ترتیب کشورهای روسیه سفی- روسیه و لهستان و کشورهای بالتیک تحت تاثیر شدید پرتوزایی قرار گرفتند. ۲۳ درصد منطقه روسیه سفید، ۴٫۸ درصد اکراین و حدود ۰٫۵ درصد روسیه تحت تاثیر پرتوزائی قرار گرفت .

۱۳۵۰۰ نفر در محدوده شعاع ۳۰ کیلومتری راکتور چرنوبیل تخلیه گردیدند. راکتور آسیب دیده در یک ساختار فولاد-کانکریت محبوس گردید که به “ساکوفاگوس” یا “گور و تابوت ” موسوم است در این مدت ۶۰۰۰۰۰ نفر که بیشتر سرباز بودند در این محدوده ۳۰ کیلومتری مشغول پاکسازی بوده اند . امروزه اعتقاد بر این است که ساختار “سارگوفاگوس” که در آن زمان با عجله و تحت شرایط بسیار سخت پرتوزایی ساخته شده است چندان مطلوب نیست و از همه مهمتر وضعیت ۱۸۰ تن مواد پرتوزا که در این ساختار وجود دارد مشخص نمی باشد. لازم به تذکر است که امکان بازدید راکتور آسیب دیده از فاصله ۱۰۰ متری با رعایت اصول ایمنی و حافظت اشعه (دزیمتر شخصی،لباس خاص و …) با پرداخت حدود ۲۰۰ دلار برای یک تور یک روزه وجود دارد.

روز شمار حادثه چرنوبیل

۶ آوریل ۱۹۸۶ ساعت  ۱:۲۳ – آزمایش توربین در راکتور شماره ۴ نیروگاه هسته ای چرنوبیل شروع شد.

۶ آوریل ۱۹۸۶ ساعت  ۱:۲۳:۴۰ – خاموش کردن اضطراری راکتور شماره ۴ با شکست روبرو شد.

۶ آوریل ۱۹۸۶ ساعت ۱:۲۳:۴۴ – راکتور شماره ۴ نیروگاه از کنترل خارج ومنفجر گردید.

۶ آوریل ۱۹۸۶ – شهر ” پری پیات” با ۴۵۰۰۰نفر سکنه که ۱۶۰۰۰ نفر آن بچه بودند در سه کیلومتری نیروگاه قرار داشت ودر چنین روزی اولین یکشنبه بهاری را شروع کرده بودند.

۲۶ آوریل – ۴مه ۱۹۸۶ – بیشترین پرتوزایی در ۱۰ روز اول رخ داد. در اواخر آوریل باد به سمت جنوب و جنوب شرفی تغییر جهت داد.در این مدت بارانهای منطقه ای کوتاه مدت رخ داد. شرایط پیچیده جوی باعث پخش غیر عادی پرتوزایی گردید.

۲۷ آوریل – ۵مه – ۱۹۸۶ هلیکوپترها ۱۸۰۰ پرواز انجام دادند و ۵۰۰۰ تن موادی مانند سرب و ماسه برای
خاموش کردن آتش راکتور بر روی آن خالی نمودند.

۲۷  آوریل ۱۹۸۶ – سکنه شهر ” پری پیات” تخلیه شدند.

۸ آوریل ۱۹۸۶ساعت ۲۱ – خبر گزاری روسی شوروی ” تاس: بروز سانحه در چرنوبیل را بدون جزییات اعلام نمود.

۸آوریل ۱۹۸۶ساعت ۲۳ – یک آزمایشگاه پژوهش هسته ای در دانمارک وقوع یک سانحه هسته ای شدید در چرنوبیل را اعلام نمود.

تا ۵ می ۱۹۸۶ به مدت ۱۰ روز بعد از سانحه حدود ۱۳۰۰۰۰ نفر از منطقه ۳۰ کیلومتری اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل تخلیه شدند.

۶ مه  ۱۹۸۶ – خروج پرتوزایی از راکتور آسیب دیده متوقف شد.

۵ تا ۱۶ مه ۱۹۸۶ – بار دیگر آتش سوزی شروع شد و پرتوزایی بیشتری به محیط وارد گردید.

۳ مه  ۱۹۸۶ – دستور پخش قرص ید توسط کمیته دولت اتحاد جماهیر شوروی صادر گردید. بدیهی است در چنین شرایطی پخش و استفاده قرص ید بی ارزش می باشد. این قرص در همان ساعات و روزهای اول موثر است.

اطلاعات بیشتر رو در فایل پیوستی می توانید مطالعه نمایید.

این مطلب را هم حتما بخوانید :

اصول اساسی حفاظت در برابر اشعه + پاورپوینت رایگان

فرمت : zip حجم : 970 کیلوبایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب zip فشرده شده که شامل فایل پی دی اف 29 صفحه ای می باشد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
آکنه فرق آکنه با جوش عکس آکنه درمان سریع آکنه درمان آکنه آکنه کیستیک آکنه چیست و چگونه درمان میشود علت آکنه در بدن آکنه صورت پاورپوینت اکنه دانلود پاورپوینت رژیم درمانی در اکنه هاریسون

پاورپوینت آکنه


آنچه در پاورپوینت آکنه خواهید دید! مقدمه و تعریف انواع آکنه آزمایشگاه و بیوپسی سیر و پیش آگهی درمان و ...

بیش از 5 خرید موفق
برنامه اندروید نسخه خوانی

برنامه اندروید نسخه خوانی


محتوای  این نسخه از برنامه نسخه خوانی : مقدمه ای بر نسخه خوانی انواع روشهایی که میتوانید به این مهارت ...

بیش از 63 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.