نسخه خوانی

آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب و آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

مشاهده : 5,861 بار ۲ دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی بخصوص تجهیزاتی که برای آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب استفاده می شوند از مهمترین اطلاعاتی است که هر مهندس بهداشت محیط و آب و فاضلاب باید با اونها آشنایی داشته باشه و علاوه بر آن توانایی استفاده از این تجهیزات رو نیز داشته باشه. آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب باید در آزمایشگاه هایی که مختص این کار هستند و شامل تجهیزات مورد نیاز می باشند صورت گیرد. در ادامه با شما فرهیخته گرامی جزوه ای رو به اشتراک می گذارم که می تونه اطلاعات مفیدی رو در ارتباط با آزمایشات شیمیایی آب در اختیارتون قرار بده.

در این زمینه کتاب رفرنسی که داریم و شما نیز حتما با آن آشنایی دارید ، کتاب استاندارد متد بوده که یک کتاب مرجع می باشد . و بصورت تخصصی به این مقوله پرداخته است.

آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب

در زمینه آب و فاضلاب ، میتوان آنالیز های زیادی را انجام داد به عنوان مثال آزمایشات مربوط به اندازه گیری کدورت آب، رنگ ، اسیدیته ، قلیائیت ، سختی ، کلر باقی مانده ،کلرور ، اکسیژن محلول DO، COD،BOD ، ازت ، جامدات ، آهن و منگنز ، فلوراید ، سولفات ، فسفر و فسفات ، روغن و چربی ، اسید های فرار ، آلاینده های کمیاب مثل فلزات سنگین ، مثل انواع آلاینده های آلی که توسط روش های دستگاهی آنالیز می شوند ، و …

دقت داشته باشید که در جزوه پیوستی به تعداد معدودی از این آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب مثل سختی و قلیائیت و اکسیژن بیوشیمیایی و غیره پرداخته شده و باید برای آشنایی با دامنه وسیعی از این آزمایشات به کتاب های رفرنس مراجعه کنید. البته کتاب های فارسی بسیار خوبی در این زمینه وجود داره مثل کتاب شیمی محیط زیست (آنالیزهای شیمیایی آب و فاضلاب ) کلایر سایر که ترجمه شده این کتاب موجوده ، مراجعه نمایید.

در پایان میشه گفت که برای یک مهندس بهداشت محیط آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی و انواع آزمایشات مربوطه و توانایی استخراج اطلاعات در زمینه های فوق الذکر ضروریست. که آن هم مستلزم مطالعه کافی و انجام کارهای عملی و آزمایشگاهیست.

دانلود جزوه آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب

در ادامه می توانید جزوه کوتاه ۶۴ صفحه ای فارسی آزمایشات شیمیایی آب و فاضلاب رو برایگان از وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران دانلود نمایید.

فرمت : zip حجم : 1.5 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی فشرده شامل پی دی اف با 64 صفحه فارسی می باشد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

۲ دیدگاه ارزشمند


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

  • profile avatar
    نویسنده : Isaac 02 , اکتبر , 22

    مفید بود ممنون از زحمات شما بزرگوار

  • profile avatar
    نویسنده : فاطمی 01 , نوامبر , 21

    خیلی مفید بود. سپاسگذارم

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی سفیلیس و سوزاک

دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی


دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی سوزاک و سفیلیس عناوین مورد بررسی در پاورپوینت بیماری های مقاربتی سفیلیس و سوزاک در 23 ...

بیش از 16 خرید موفق
دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت

دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت


پاورپوینت روانشناسی شخصیت پاورپوینت روانشناسی شخصیت حاوی 418 اسلاید فارسی و قابل ویرایش می باشد. در این پاورپوینت از تعریف شخصیت ...

بیش از 38 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.