نسخه خوانی

تبدیل زباله به کاشی روشی نوین در بازیافت زباله توسط انرژی خورشیدی + تصاویر

مشاهده : 7,086 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

تبدیل زباله به کاشی روشی نوین در بازیافت زباله + تصاویر recycling بهداشت محیط بهداشت زباله

روشی جدید برای تبدیل و بازیافت زباله موضوعی است که در این تایپک از وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران با هم بررسی خواهیم کرد. در ابتدا مقدمه ای کوتاه از اهمیت زباله با هم مرور خواهیم کرد و در انتها به ارائه خبری در ارتباط با تبدیل زباله به کاشی در کارخانه بازیافت متحرک خورشیدی خواهیم پرداخت. لطفا با من همراه باشید.

مقدمه ای بر اهمیت زباله

تداوم زندگی انسان در گرو مصرف مداوم و تولید و کشف مواد جدید است. در این میان ، هر جا مصرفی در کار باشد بالطبع پسماندها و مواد زائدی بر جای می مانند. آدمی از دیرباز با مسئله مواد زائد و چگونگی دور کردن آنها از محیط زیست خود روبه رو بوده است. در گذشته ، تا زمانی که شهرهای بزرگ به وجود نیامده بودند و انبوه آدمیان در یک محل ساکن نبودند ، دفع پسمانده ها چندان مشکل ساز نبود.

افزایش جمعیت کره زمین، مهاجرت  به شهرهای بزرگ ، تمرکز جمعیت در شهرها ، بالا رفتن مداوم سطح زندگی ، افزایش مصرف شهروندان و تولید فرآورده های مصرفی، تولید انبوده پسماند را به دنبال داشت. تولید و مصرف انبوه مواد که حاصل انقلاب صنعتی و فناوری جدید بود ، الگو و شیوه زندگی انسان را دگرگون کرد و علاوه بر افزایش تولید زائدات ، ترکیب آنها نیز همپای تغییر در شیوه مصرف دگرگون شده و بر حجم انواع زائدات حاصل از مواد یک بار مصرف افزوده است.

اهمیت بهداشتی زباله

محیط پسماند برای رشد و تکثیر جوندگانی چون موش و حشراتی چون مگس (مهمترین ناقل مکانیکی بیماری ها) ، پشه و سوسک بسیار مناسب است. بسیاری از بیماری ها مثل حصبه،اسهال،وبا،شبه حصبه،طاعون و غیره توسط این موجودات که محل زندگی و تکثیر آنها پسماند است ، به انسان منتقل می شود.

هرگرم پسماند می تواند حاوی میلیون ها باکتری مختلف باشد که بسیاری از آنها بیماری زا می باشند.یکی  از علل ازدیاد سگ های ولگرد و گربه در شهرها، وجود منبع غذایی برای این حیوانات در محل های تلنبار پسماند است. سگ و گربه منشا ده ها نوع بیماری ویروسی، انگلی و باکتریایی می باشند.

عدم نگهداری و جمع آوری صحیح پسماندها موجب آلودگی هوا شده و شیرابه حاصل از توده های پسماند ، سبب آلودگی آبهای سطحی ، زیر زمینی و خاگ می گردد. تخمیر مواد فساد پذیر در پسماند موجب انتشار بوهای نامطبوع در محیط و در نتیجه آزار مردم می گردد. به علاوه پراکندگی پسماند در گوشه و کنار شهر سبب مناظر بد،زشتی معابر و موجب آتش سوزی می شود و  خسارات مالی و جانی قابل توجهی به بار می آورد. بنابراین اصول بهسازی محیط در هر شهر ایجاب میکند که پسماندهای تولید شده در حداقل زمان ممکن از منازل و محیط زندگی دور شده و در اسرع وقت به شیوه های بهداشتی دفع گردد.

منبع : مواد زادئد جامد شهری و صنعتی ، دکتر مختاری

با توجه به آنچه در بالا ذکر شد اهمیت تولید کمتر زباله و مرحله بعد مدیریت مناسب زباله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بر این اساس مطالعات زیادی جهت کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله ها بخصوص زباله های خطرناک صورت می پذیرد. در اینجا نیز به یکی از روش های جدیدی که در حال انجام می باشد اشاره خواهیم کرد.

تبدیل زباله به کاشی در کارخانه بازیافت متحرک خورشیدی

به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت ؛ شرکت مینی وایز کارخانه بازیافت متحرک با نیروی خورشیدی طراحی کرده است . بطوری که این کارخانه متحرک تبدیل زباله که تراش پرسو (TRASHPRESSO) نام دارد ضایعات محلی و مواد بازیافتی را به کاشی مورد استفاده در معماری تبدیل می کند. جالب است نه؟!

کارخانه تبدیل زباله متحرک ۴۰ فوت محفظه دارد که توسط تریلر حرکت می کند. این وسیله با استفاده از نیروی خورشیدی ، پلاستیک و پارچه را بازیافت کرده و زباله ها را شسته ،خرد ،ذوب و قالب گیری کرده و به کاشی مورد استفاده در ساختمان سازی تبدیل می کند.

TRASHPRESSO ده متر مربع کاشی مورد استفاده در معماری را در عرض ۴۰ دقیقه تولید می نماید. هر یک از این کاشی ها از پنج بطری بازیافتی تولید می شوند. از کاشی های بازیافتی برای کفپوش های داخلی و بیونی و یا به عنوان ماده خام برای ساخت دیگر مواد تزریقی و یا دیگر مواد ساختنی استفاده می شود.

آرتور هوانگ مدیر عامل شرکت مینی وایز اظهار کرد : تاکنون کارخانه های بازیافت مواد محدودیت مکانی داشته اند ، اما با این روش بر مساحت غلبه شده و برای مواد نیز از انرژی تجدید پذیر قابل دسترس در هر مکانی استفاده می شود. همچنین وی افزود این روش می تواند آموزشی برای دیگر کشور ها باشد.

در زیر تصاویر از این کارخانه تبدیل زباله به کاشی را میبینید. امیدوار هستیم بتوانیم با کاهش تولید زباله و در ادامه اون تفکیک و بازیافت زباله ها قدم های مهمی در حفظ زمین و بدور از هرگونه آلودگی داشته باشیم.

 تبدیل زباله به کاشی در کارخانه بازیافت متحرک خورشیدی

کارخانه تولید کاشی از باله

کارخانه تولید کاشی از باله با بازیافت زباله

تولید زاباله از کاشی توسط انرژی تجدید پذیر

خبرهای تازه از بازیافت زباله و روش های نوین بازیافت زباله

نمونه کاشی تولید شده از بازیافت زباله

کارخانه بازیافت زباله و تولید کاشی

موید باشید | وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران | IEHE.IR

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت با مفهوم اکسیژن درمانی و ساکشن پاورپوینت ساکشن مفهوم اکسیژن درمانی و ساکشن. O2 Therapy. & Suction

پاورپوینت ساکشن و اکسیژن درمانی


پاورپوینت ساکشن و اکسیژن درمانی ما در زیر به عناوینی که در داخل این فایل پاورپوینت ۵۱ اسلایدی هست اشاره می ...

بیش از 39 خرید موفق
برنامه اندروید نسخه خوانی

برنامه اندروید نسخه خوانی


محتوای  این نسخه از برنامه نسخه خوانی : مقدمه ای بر نسخه خوانی انواع روشهایی که میتوانید به این مهارت ...

بیش از 63 خرید موفق
رژیم درمانی در پیوند کلیه

رژیم درمانی در پیوند کلیه


پاورپوینت رژیم درمانی در پیوند کلیه این پاورپوینت در 38 اسلاید از منابع معتبری از جمله طب داخلی هاریسون و اصول ...

بیش از 9 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.