نسخه خوانی

پاورپوینت بیماری تب کریمه کنگو

مشاهده : 10,752 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

پاورپوینت بیماری تب کریمه کنگو

دانلود پاورپوینت بیماری تب کریمه کنگو

تب های خونریزی دهنده از بیماریهای ویروسی هستند که توسط آربو ویروس ها ایجاد می شوند.

از معروف ترین این بیماریها  تب کریمه –کنگو است که بوسیله بندپایان( کنه )منتقل می شود.

این بیماریها به دلیل عدم  توسعه واکسنهای مناسب، خصوصیات جمعیت تحت تماس و غیرقابل دسترس بودن کنترل بندپایان ،مبارزه و کنترل ویژه ای را در نواحی آلوده طلب می نمایند.

 

 تاریخچه بیماری نب کریمه کنگو

 

تب خونریز ی دهنده ویروسی کریمه کنگو  CCHF یک بیماری حاد است ودر آسیا، اروپا و افریقا وجود دارد. مرگ و میر بالا دارد و همه گیریهای داخل بیمارستان آن نیز شایع هستند.

با وجودی که بیماری مخصوص حیوانات است ولی موارد تک گیر و همه گیری های ناگهانی این بیماری درانسانها نیز اتفاق میافتد.

بیماری توسط جرجانی پزشک و دانشمند معروف ایرانی در کتاب گنجینه خوارزمشاه (حدود سال ۱۱۱۰میلادی) بعنوان اولین سند مکتوب که به زبان فارسی نوشته شده به تفصیل توصیف شده است.در این کتاب شرح یک بیماری خونریزی دهنده در تاجیکستان فعلی آمده است، علائم بیماری شامل خون درادرار، خونریزی از مقعد، استفراغ خونی، خلط خونی، خونریزی در حفره شکم و خونریزی از لثه ها بوده و ذکرشده است که بندپای کوچکی احتمالاً شپش یا کنه ناقل بیماری می باشد که بطور طبیعی انگل پرندگان است.

اولین مورد توصیف شده بیماری در منطقه کریمه در سال ۱۹۴۲ یعنی دو سال قبل از اپیدمی کریمه رخ داده است. در سال ۱۹۴۴ در خلال جنگ جهانی دوم بیماری در شبه جزیره کریمه شایع و باعث مرگ بیش از۲۰۰ نفر از روستائیان و سربازان گردید.

بیماری و خصوصیات بالینی و نحوه ابتلا افراد، برای نخستین بار توسط شوماکوف روسی تشریح گردید. درسال ۱۹۴۶ ، ۷ مورد که ۵ مورد آن از طریق انتقال در بیمارستان بوده است در ترکمنستان گزارش شده است.

در سال ۱۹۵۶ بیماری در منطقه کنگو (زئیر )شایع گردید و ویروس عامل بیماری از افراد مبتلا جداسازی شد وبعنوان ویروس کنگو نامگذاری گردید. در سال ۱۹۶۹ مشخص شد که عامل ایجادکننده تب خونریزی دهنده کریمه مشابه عامل بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در کنگو شناخته شده است و با ادغام نام دو محل یک نام واحد کریمه کنگو برای بیماری ویروسی بدست آمد.

پراکندگی کریمه کنگو در ایران

محتوای پاورپوینت بیماری تب کریمه کنگو

عزیزان دانش پژوه ، فایل پاورپوینت منظمی در ۲۶ اسلاید برای استفاده شما عزیزان اماده دانلود هست که عناوین آن به شرح زیر هست :

  • مقدمه و تاریخچه
  • مهمترین تب های خونریزی دهنده
  • عامل بیماری
  • راه انتقال
  • دوره های بیماری
  • روش های تشخیص آزمایشگاهی
  • توصیه های مرتبط به احتیاطات بهداشتی در آزمایشگاه
  • درمان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • پروتکل کشوری برخورد با بیماری
  • اهداف مراقبت تبهای خونریزی دهنده ویروسی
  • فلوچارت مراقبت  تب خونریزی دهنده کریمه -کنگ

امیدوار هستیم که این پاورپوینت که برای استفاده شما عزیزان در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران قرار دادیم ،براتون مفید باشه و رضایت شما رو جلب کنه .

اما همینجا یک پکیجی از فایل های پاورپوینت رو میخوام بهتون معرفی کنم که هم اکنون در سایت بهداشت محیط ایران قابل دانلود هست که بالغ بر ۳۴ پاورپوینت از انواع بیماری ها رو شامل میشه . و همین پاورپوینت بیماری تب کریمه کنگو نیز از جمله این مجموعه هست . برای مشاهده این پاورپوینتها نیز اینجا کلیک کنید .

روش دریافت پاورپوینت تب کریمه کنگو :

پس از پرداخت آنلاین در محیطی امن ، لینک دانلود پاورپوینت برای شما فعال و قابل دریافت می باشد. ضمنا در هر زمانی با مراجعه به پنل کاربری خود در سایت نیز می توانید به جزوه مورد نظر دسترسی داشته باشید. فقط کافیست ایمیل خود را صحیح وارد کنید تا بصورت اتوماتیک پس از خرید در سایت عضو شوید. ضمنا در صورت برخورد با هرگونه مشکل در دریافت این جزوه نیز می توانید با ما تماس بگیرید. اگر امکان پرداخت آنلاین ندارید کافیست در واتساپ به شماره ۰۹۲۱۱۰۵۴۲۴۵  پیغام دهید.تا شماره کارت حضورتون اعلام شود. یا می توانید از بخش راهنمای خرید سایت شماره کارت ما را برداشته و نسبت به پرداخت اقدام و سپس اطلاع دهید.

+++ همچنین میتوانید سایر پاورپوینت های مربوط به بیماری ها رو در اینجا مشاهده کنید – کلیک کنید .

فایل پیوستی در قالب 26 اسلاید -پاورپوینت قابل ویرایش – می باشد .

پیشنهاد ویــژه خـرید
12 هزار تومانتخفیف

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .

پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir

ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما هستیم .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : Ppt پاورپوینت

حجم فایل : 2 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 49000 37000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت آماده مدیریت استرس

پاورپوینت آماده مدیریت استرس


پاورپوینت آماده مدیریت استرس تاثير استرس در بروز بيماريهاي قلبي از فشار خون و چربي نيز بيشتر است. استرس شغلي به عنوان ...

بیش از 52 خرید موفق
نسخه خوانی تکنسین دارو یادگیری سریع داروها یادگیری انلاین خواند نسخه آموزش کار در داروخانه

فایل های آموزش نسخه خوانی


مجموعه آموزشی نسخه خوانی مدام به روز می شود. این مجموعه حاوی ویدئو های اموزشی، جزوات پی دی اف قابل ...

بیش از 728 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

49000 37000 تومان