نسخه خوانی

راهنمای بازرسی بهداشتی مراکز و اماکن عمومی + پاورپوینت رایگان

مشاهده : 7,382 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

بازرسی بهداشتی مراکز و اماکن عمومی یکی از اهم وظایف کارشناس بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی می باشد.بازدید و بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه ، توزع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به منظور ارتقا سطح بهداشت می باشد.

در ادامه مقدمه ای کوتاه بر بازرسی بهداشتی خواهیم داشت و در انتهای همین مطلب می توانید فایل پاورپوینت آماده بازرسی بهداشتی مراکز و اماکن عمومی بهداشت محیط را به رایگان دانلود و حسب مورد جهت مطالعه یا پرزنت استفاده نمایید.

بازرسی بهداشتی اماکن عمومی,بازرسی اماکن عمومی ,راهنمای بهداشت محیط صنوف,بهداشت اماکن عمومی,دستورالعمل اجرایی بازرسی بهداشتی مواد غذایی بالقوه خطرناک,چک لیست بازرسی از رستوران,آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی

بازرس بهداشت محیط Environmental Health oficcer

شخصی است که مسئول توسعه،پیاده سازی و اجرای سیاست های بهداشتی از جمله بهداشت محیط می باشد. بازرس بهداشت محیط خطرات بهداشتی بالقوه پیرامون محیط زندگی را شناسایی نمونه و روش یا روش های اصلاح آن را توصیه می کند.بازرسان بهداشت محیط ، باید دارای مدرک دانشگاهی در مقطع کاردانی ، کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی بهداشت محیط و گرایش های مرتبط باشند. به بازرسان یا ماموران بهداشت محیط ، بازرس بهداشت (Health Inspector) ، متخصص بهداشت محیط (Environmental Health Specialist) یا بهسازی کننده (Sanitarian) هم می نامند. متخصصین بهداشت محیط علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی لازم است در آزمون تخصصی بهداشت محیط نیز قبول شوند.

اماکن عمومی

بر اساس تعریف آئین نامه بهداشت محیط مصوب ۱۳۷۱/۴/۲۴ هیات وزیران ،اماکن عمومی عبارتست از اماکن متبرکه و زیارتگاه ها ، زائر سراها،هتل ها،متل ها،مسافرخانه ها،پانسیون ها،آسایشگاه های سالمندان، آرایشگاه ها ، حمام های سونا، استخر های شنا،سینماها،پارک ها، مراکز تفریح های سالم،باشگاه های ورزشی،ترمینال ها، وسایل حمل و نقل عمومی و مسافرتی،توالت های عمومی، گورستان های و مانند این موارد .

مراکز تهیه ،توزیع ، نگهداری و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی

بر اساس تعریف آیین نامه بهداشت محیط مصوب ۱۳۷۱/۴/۲۴ هیات محترم وزیران، مراکز تهیه،توزیع،نگهداری و فروش مواد خوردنی،آشامیدنی و بهداشتی عبارتست از کلیه کارخانه ها،کارگاه ها، سردخانه ها،اماکن و مغازه هایی که به گونه ای نسبت به تهیه ،توزیع ،نگهداری و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی و بهداشتی اقدام نمایند.

بازرسی بهداشتی اماکن عمومی

بازرسی بهداشتی اماکن توسط مهندسی بهداشت مربوطه بر اساس آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ مربوط به مواد خوراکی ، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی انجام م یگیرد.بازرسی بهداشتی با اهدافی از قبیل جلوگیری از شیوع بیماری های ناشی از مواد غذایی و محیط، عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی و ارتقا سلامت جامعه صورت میگیرد.

دریافت پاورپوینت بازرسی بهداشتی اماکن

بازرسی بهداشتی مراکز و اماکن عمومی ، پاورپوینت آماده ای است که شما دانشجویان و همکاران گرامی می توانید آنرا به رایگان دانلود و حسب نیاز ازش بهره برداری کنید.

فرمت : zip حجم : 400 کیلوبایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب زیپ فشرده که حاوی یک پاورپوینت رایگان فارسی می باشد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت انرژی برق آبی

پاورپوینت انرژی برق آبی


پاورپوینت انرژی برق آبی با 35 اسلاید فارسی و قابل ویرایش اماده دانلود شما می باشد. شما می توانید از ...

بیش از 56 خرید موفق
پاورپوینت رژیم درمانی در بیماری فشار خون

پاورپوینت رژیم درمانی در بیماری فشار خون


hypertension  پاورپوینت رژیم درمانی در بیماری فشار خون فهرست عناوین این پاورپوینت مقدمه تعریف انواع اپیدمیولوژی عوامل ایجاد کننده مکانیسم پاتوفیزیولوژی ...

بیش از 17 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.