نسخه خوانی

دانلود جزوه pdf عقرب گزیدگی – قابل پرزنت کلاسی و دانشجویی

نویسنده: داود وکیلی مشاهده : 44 بار قیمت : 490,000 ریال

جزوه pdf عقرب گزیدگی درمان عقرب گزیدگی علائم عقرب گزیدگی مقابله با نیش عقرب داروهای موثر بر نیش عقرب پیشگیری از عوارض عقرب گزیدگی

عقرب گزیدگی

عقرب‌ گزیدگی یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که می‌تواند به سرعت سلامت فرد را تهدید کند. در مناطق گرم و خشک، این مشکل به‌ویژه برای ساکنان و مسافران جدی‌تر است. شناخت علائم اولیه عقرب‌ گزیدگی و آگاهی از داروهای مناسب برای کنترل علائم و جلوگیری از عوارض جانبی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این جزوه با هدف آگاهی‌بخشی در زمینه درمان عقرب‌ گزیدگی و معرفی داروهای مناسب برای این وضعیت، تهیه شده است. اگر به دنبال اطلاعات دقیق در مورد این موضوع هستید، این مطلب می‌تواند راهنمایی کامل برای شما باشد.

از حدود ۲۰۰ گونه متفاوت عقرب که در سراسر دنیا پراکنده می باشند فقط حدودو ۲۰ گونه آنها سمی هستند . در بین آنها گونه Mesobuthus Tamulus (که نوعی عقرب قرمز هندی است) کشنده ترین گونه می باشد. میزان کشندگی عقرب قرمز هندی در اسالتهای هند بین ۳۰-۴۰ درصد گزارش شده است.

این جانور رنگ های مختلفی مثل زرد مایل به قهوه ای ، قهوه ای، خاکستری و سیاه داردو اندازه بین ۱٫۵ الی ۱۸ سانتی متر دارد ولی به واسطه شکل بدنی خود که حالت تخت و صاف است می تواند از شکاف هایی به عرض ۳ میلی متر نیز عبور کند و خود را وارد خانه سازد.

عقرب ها کجا یافت می شوند

در محیط خارج از خانه در شکاف و درز بین سنگها، زیر پوست درخت، بین هیزمها و … یافت شده و در محیط داخل خانه حمام، دستشوئی، آشپزخانه و محیطهای مرطوب یافت می شوند. این جانوران در طول روز در گوشه ای بی حرکت و پنهان بوده و در طی شب فعالیت خود را آغاز می کنند و بدنبال شکار خود می روند و سم خود را از طریق نیش که در انتهای دم آنها وجود دارد به شکار خود تزریق می کنند.

سالانه ۵۰ هزار نفر در کشور دچار گزیدگی جانوران سمی بویژه مار و عقرب می شوند. بیش از ۹۰ درصد از عقرب گزیدگی ها در فصل تابستان اتفاق می افتد و با گرم شدن هوا جانوران سمی از قبیل مار و عقرب برای یافتن غذا و نیز تولید مثل از مخفیگاه های خود بیرون آمده برخی از مسافران تابستانی و ساکنان مناطق جنوبی و مرکزی کشور را نیش می زنند.

بیشترین موارد عقرب گزیدگی جهان در مکزیک و برزیل مشاهده شده و ایران از این نظر رتبه سوم یا چهارم جهان را دارد. خطرناک ترین عقرب ایران  گادیم می باشد.

جزوه عقرب گزیدگی

جزوه عقرب گزیدگی  در ۳۸ صفحه اسلایدی با فرمت pdf  می باشد. برخی از عناوین این جزوه pdf به قرار زیر می باشد :

  • عقرب گزیدگی
  • سمی ترین غقرب دنیا
  • آماد عقرب گزیدگی در دنیا و ایران
  • عوامل موثر در شدت گزش
  • دلایل مرگ و میر بالا در عقرب های سمی
  • گونه های غالب عقرب در ایران
  • علایم عقرب گزیدگی همراه با تصاویر
  • پیشگیری از عقرب گزیدگی
  • درمان عقرب گزیدگی

روش دریافت جزوه pdf عقرب گزیدگی :

پس از پرداخت آنلاین در محیطی امن ، لینک دانلود جزوه pdf عقرب گزیدگی برای شما فعال و قابل دریافت می باشد. ضمنا در هر زمانی با مراجعه به پنل کاربری خود در سایت نیز می توانید به جزوه مورد نظر دسترسی داشته باشید. ضمنا در صورت برخورد با هرگونه مشکل در دریافت این جزوه نیز می توانید با ما تماس بگیرید. اگر امکان پرداخت آنلاین ندارید کافیست در واتساپ به شماره ۰۹۲۱۱۰۵۴۲۴۵  پیغام دهید.تا شماره کارت حضورتون اعلام شود. یا می توانید از بخش راهنمای خرید سایت شماره کارت ما را برداشته و نسبت به پرداخت اقدام و سپس اطلاع دهید.

فایل پیوستی در قالب پی دی اف با 38 صفحه اسلایدی جهت پرزنت های کلاسی و دانشچویی می باشد.

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .

پشتیبانی خرید در واتساپ / تلگرام : 09211054245

ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما خواهیم بود .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 3 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 49000 تومان

,
profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

بسته آموزش دستیار دندانپزشکی

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت دیفتری راههای درمان دیفتری عوارض واکسن دیفتری مکانیسم سم دیفتری دیفتری گوساله کاشف دیفتری بیماری خناق دوره سرايت بیماری ديفتری علائم بیماری کزاز در کودک پاورپوینت بیماری سل توبرکلوزیس پاورپوینت بیماری کزاز

پاورپوینت دیفتری کزاز سل


پاورپوینت دفتری ، سل و کزاز شامل عناوینی همچون : اپیدمیولوژی هر کدام از بیماری ها(دیفتری-کزاز-سل) تعریف و اهمیت بهداشتی دیفتری ...

بیش از 14 خرید موفق
پاورپوینت پزشکی پاورپوینت آماده پزشکی قالب پاورپوینت پزشکی قلب دانلود رایگان تم پاورپوینت پزشکی 2018 بک گراند پاورپوینت پزشکی پاورپوینت آماده زیبا تم پاورپوینت تجهیزات پزشکی تم پاورپوینت مهندسی پزشکی پاورپوینت پزشکی رایگان

دانلود پاورپوینت پزشکی


مجموعه پاورپوینت پزشکی در موضوعات مختلف ، مجموعه ای ارزشمند که در این تایپک از سایت برای شما آماده کرده ...

بیش از 20 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

49000 تومان