نسخه خوانی

تاثیرات گرمایش جهانی بر کیفیت آب

مشاهده : 5,808 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

global warming in water quality

به طور خلاصه ؛ گرمایش جهانی (Global warming) در حقیقت افزایش میانگین درجه حرارت زمین در نزدیکی سطح آن است.

آنچه که بیشتر برای کیفیت آب مطرح هست به قرار زیر هستند :
تغییرات آب و هوایی (Climate Change) و گرمایش جهانی ، باعث افزایش در میزان رواناب ها ، سیل، طوفان ، بالا آمدن سطح آب دریاها ، افزایش تبخیر از سطح دریاها و رودخانه ها و … می شود .
با ایجاد رواناب ها و سیل و طوفان و … زیر ساخت های آبرسانی و حمل و نقل دچار مشکل شده و با از بین رفتن زیر ساخت ها مطمئنا کیفیت آب به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و آلوده خواهند شد.
همچنین رواناب ها با ورود به رودخانه و دریاچه ها همراه با شستشوی املاح و مواد مغذی در مسیر حرکت و آلوده شدن به زباله ها و فضولات حیوانی و انسانی ، ضمن پایین آوردن کیفیت آب و آلوده سازی آن ، مشکلات زیادی را در تصفیه ایجاد خواهند کرد.

بارش باران های شدید و جاری شدن سیل در نتیجه تغییرات ناشی از گرمایش جهانی میتواند ، باعث وارد شدن انگل های آب های آلوده مثل کریپتوسپوریدیوم ،ژیاردیا به منابع آبی شوند که ممکن است به دلیل کمبود آب ، به عنوان آب آشامیدنی مورد استفاده و تصفیه قرار بگیرند.

افزایش دمای زمین همچنین دسترسی به آب شیرین و آشامیدنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی به علت بالا آمدن سطح آب دریاها، آب شور به منابع آب شیرین ساحلی نفوذ می‌کند و باعث تغییر کیفیت آن می‌شود. مشکل دیگر آن است که تبخیر سطحی ناشی از گرم شدن زمین، سبب خشک شدن رودخانه‌ها و پایین آمدن کیفیت آب می‌شود. این موضوع بویژه در مناطق کم آب تر مثل مناطق بیابانی و نیمه بیابانی مشهودتراست. افزون بر این، افزایش املاح آبهای شیرین در اثر تبخیر سبب افت کیفیت آن می‌شود .

گرم شدن زمین ومقادیر زیاد کربن جو می تواند باعث اسیدی شدن اقیانوس ها ، دریاها و رودخانه ها و تغییر pH آب شود که نیازهای تصفیه ای را افزایش خواهد داد .

گرمایش جهانی باعث کاهش میزان اکسیژن محلول در آب اقیانوس ها میشود که این کاهش در میزان DO آب اقیانوس ها و دریاها شود که میتواند حیات موجودات آبزی رو در خطر اندازد .

گردآوری : Iehe.ir | سایت تخصصی بهداشت محیط

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت آماده مدیریت استرس

پاورپوینت آماده مدیریت استرس


پاورپوینت آماده مدیریت استرس تاثير استرس در بروز بيماريهاي قلبي از فشار خون و چربي نيز بيشتر است. استرس شغلي به عنوان ...

بیش از 52 خرید موفق
آمادگی در برابر طوفان پاورپوینت

آمادگی در برابر طوفان پاورپوینت


پاورپوینت آمادگی در برابر طوفان عناوین موجود در پاورپوینت آماده آمادگی در برابر طوفان : مقدمه اقدامات لازم جهت آمادگی قبل ...

بیش از 23 خرید موفق
بهداشت محیط بیمارستان پاورپوینت بهداشت محیط بیمارستان دستورالعمل های بهداشت محیط بیمارستان وظایف بهداشت محیط بیمارستان کتاب بهداشت محیط بیمارستان برنامه عملیاتی بهداشت محیط بیمارستان آموزش بهداشت محیط در بیمارستان چک لیست بهداشت محیط بیمارستان کتابچه بهداشت محیط بیمارستان

دانلود کتابچه بهداشت محیط بیمارستان


کتابچه بهداشت محیط بیمارستان کتابچه بهداشت محیط بیمارستان در 74 صفحه فارسی در قالب ورد قابل ویرایش می باشد. در ادامه ...

بیش از 92 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.