نسخه خوانی

دانلود پاورپوینت انرژی برق آبی از انرژی های نو

مشاهده : 13,110 بار ۲ دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

دانلود پاورپوینت انرژی برق آبی از انرژی های نو

 انرژی برق آبی از انرژی های نو می باشد .

بنام خدا و با سلام ؛

همونطوری که می دانید انرژی های نو امروز در تمام نقاط جهان جایگاه ویژه ای رو با توجه به آلودگی های محیط زیستی بوجود آورده اند . ما نیز در این تایپک از سایت بهداشت محیط ایران  به یکی دیگر از این انرژی ها یعنی انرژی برق آبی پرداخته ایم ، البته انرژی برق آبی خیلی هم جدید نیست اما جز انرژی های پاک محسوب می شود . در این مطلب پس از یک مقدمه بسیار کوتاه ، فایل آماده ای رو در قالب PDF قرار دادیم که می توانید برای مطالعه بیشتر دانلود و مطالعه کنید و چنانچه به فایل قابل ویرایش نیاز داشتید از از انتهای همین مطلب خریداری نمایید .

انرژی برق‌ آبی یا هیدروالکتریسیته اصطلاحی است که به انرژی الکتریکی تولیدی از نیروی آب اطلاق می‌شود. در حال حاضر هیدروالکتریسیته چیزی در حدود ۷۱۵۰۰۰ مگاوات یا ۱۹٪ (۱۶٪ در سال ۲۰۰۳) از کل انرژی الکتریکی تولیدی جهان را پوشش می‌دهد. نیروی برق‌آبی همچنین ۶۳٪ از انرژی الکتریکی تولیدی از منابع تجدیدپذیر را نیز شامل می‌شود.

تولید انرژی الکتریکی :

بیشتر نیروگاه‌های برق-آبی انرژی مورد نیاز خود را از انرژی پتانسیل آب پشت یک سد تامین می‌کنند. در این حالت انرژی تولیدی از آب به حجم آب پشت سد و اختلاف ارتفاع بین منبع و محل خروج آب سد وابسته‌است. به این اختلاف ارتفاع، ارتفاع فشاری می‌گویند و آن را با H مخفف Head نمایش می‌دهند. در واقع میزان انرژی پتانسیل آب با ارتفاع فشاری آن متناسب است. برای افزایش فاصله یا ارتفاع فشاری، آب معمولاً برای رسیدن به توربین آبی فاصله زیادی را در یک لوله بزرگ (penstock) طی می‌کند.

نیروگاه آب تلمبه‌ای، نوعی دیگر از نیروگاه آبی است. وظیفه یک نیروگاه آب تلمبه‌ای پشتیبانی شبکه الکتریکی در ساعات اوج مصرف (ساعات پیک) است. این نیروگاه تنها آب را در ساعات مختلف بین دو سطح جابجا می‌کند. در ساعاتی که تقاضای برای انرژی الکتریکی پایین است با پمپ کردن آب به یک منبع مرتفع انرژی الکتریکی را به انرژی پتانسیل گرانشی تبدیل می‌کند.

در زمان اوج مصرف آب دوباره از مخزن به سمت پایین جاری می‌شود و با چرخاندن توربین آبی موجب تولید برق و رفع نیاز شبکه می‌گردد. این نیروگاه‌ها با ایجاد تعادل در ساعات مختلف موجب بهبود ضریب بار شبکه و کاهش هزینه‌های تولید انرژی الکتریکی می‌شوند.

از دیگر انواع نیروگاه‌های آبی می‌توان به نیروگاه‌های جزر و مدی اشاره کرد. همانطور که از نام این نیروگاه‌های مشخص است این نیروگاه‌ها نیروی مورد نیاز خود را از اختلاف ارتفاع آب در بین شبانه روز تامین می‌کنند. منابع در این دسته از نیروگاه‌ها نسبت به بقیه کاملاً قابل پیشبینی هستند. این نیروگاه‌ها همچنین می‌توانند در مواقع اوج مصرف به عنوان پشتیبان شبکه عمل کنند.

برخی نیروگاه‌های آبی که تعداد آنها زیاد هم نیست از انرژی جنبشی آب جاری استفاده می‌کنند. در این دسته از نیروگاه‌ها نیازی به احداث سد نیست توربین این نیروگاه‌ها شبیه یک چرخ آبی عمل می‌کند. این نوع استفاده از انرژی شاخه نسبتاً جدیدی از علم جنبش مایعات است.

+++ مطالب فوق مقدمه ای بسیار کوتاه بود . در ادامه فایل PDF رایگان با موضوع انرژی برق آبی رو برای مطالعه بیشتر دانلود بفرمائید . فایل پاورپوینت نیز آماده خرید می باشد .

فرمت : Pdf حجم : 800 کیلوبایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل PDF رایگان است | فایل پاورپوینت در 36 اسلاید قابل ویرایش می باشد .

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


لطفا قبل از خردی این فایل ، فایل PDF را به رایگان دانلود و در صورت رضایت از محتوا فایل پاورپوینت را خریداری نمایید .

پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .
پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir
ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما خواهیم بود .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : Ppt پاورپوینت

حجم فایل : 2.5 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 19000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

۲ دیدگاه ارزشمند


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

  • profile avatar
    نویسنده : رضا 11 , آوریل , 16

    سلام من این فایل رو خریدم پول هم از حسابم کم شد اما تو سایت که خودکار برگشت گفت تراکنش نا موفق این یعنی چی من باید چیکار کنم؟

    • profile avatar
      نویسنده : سردبیر 11 , آوریل , 16

      با سلام ، و قدردانی از اعتماد شما
      خرید شما کامل شد و رسید خرید برای شما ارسال گردید. لطفا ایمیلتون رو چک بفرمائید .
      مشکلی بود ما با کمال میل در خدمتیم .
      پیروز باشید .

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
فلج کودکان پاورپوینت بیماری فلج اطفال پولیومیلیت پاورپوینت پولیومیلیت ppt

پاورپوینت بیماری فلج اطفال


بیماری فلج کودکان پولیومیلیت، یکی از بیماری های عفونی مسری است که به وسیله ویروس های تایپ ۱، ۲ یا ۳ ...

بیش از 24 خرید موفق
پاورپوینت انرژی برق آبی

پاورپوینت انرژی برق آبی


پاورپوینت انرژی برق آبی با 35 اسلاید فارسی و قابل ویرایش اماده دانلود شما می باشد. شما می توانید از ...

بیش از 56 خرید موفق
پاورپوینت بیماری اسهال پاورپوینت بیماری کمبود ید پاورپوینت اسهال کودکان پاورپوینت انواع اسهال دانلود پاورپوینت بیماری اسهال و کمبود ید در بدنppt

پاورپوینت بیماری اسهال و کمبود ید


پاورپوینت بیماری اسهال و کمبود ید پاورپوینت بیماری اسهال و بیماری کمبود ید در بدن مجموعه در 43 اسلاید می باشد ...

بیش از 6 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

19000 تومان