نسخه خوانی

کروماتوگرافی گازی چست ؟ Gas chromatography

مشاهده : 6,240 بار ۱ دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

کروماتوگرافی گازی چست ؟ Gas chromatography

کروماتوگرافی گازی چست ؟ Gas chromatography

بنام خدا و با سلام ، کروماتوگرافی گازی Gas chromatography  موضوع این پست از سایت بهداشت محیط ایران هست که پس از مقدمه ای کوتاه در ارتباط با کروماتوگرافی ، فایلی رو برای مطالعه بیشتر می توانید در این رابطه دانلود و استفاده کنید .

مقدمه

کروماتوگرافی اصطلاح عمومی برای توصیف مجموعه ای از روش های مختلف مورد استفاده برای جداسازی اجزا یک مخلوط بر اساس میل نسبی شان برای تقسیم (توزیع) بین فاز های مختلف به کار برده می شود . برای مثال دی اکسید کربن ، در آب بیشتر از متان حل می شود ، حال اگر هر دوگاز در یک نمونه هوا وجود داشته باشد که در تماس با آب قرار بگیرد ، دی اکسید کربن نسبت به متان با قدرت بیشتری وارد آب خواهد شد . این خاصیت که برای مولکول های مختلف متفاوت است می تواند برای جداسازی آنها به کار برده شود . اولین مقاله ای که یک توصیف جدید از کروماتوگرافی ارائه داد، در سال ۱۹۰۶ به وسیله یک زیست شناس به نام میشائیل تسوت ( Michael Tswett ) ارائه شد که کلروفیل ها و سایر رنگدانه های گیاهی را با عبور یک محلول اتر نفتی از میان یک ستون شیشه ای محتوی ذرات کلسیم کربنات استرخاج کرده بود . رنگدانه های گیاهی با سرعت متفاوتی از میان ستون به سمت پایین حرکت می کردند زیرا میل ترکیبی به اتر در فاز متحرک و کلسیم کربنات در فاز ثابت متفاوت بود . نتیجه این جداسازی به راحتی دیده شده، زیرا با توجه به نوع و شدت رنگ رنگدانه ها می توان مقدار هر رنگدانه موجود را مشخص کرد .

حتما بخوانید : دانلود رایگان پاورپوینت فناوری نانو در تصفیه آب و پساب

کروماتوگرافی گازی

کروماتوگرافی گازی ، یک روش تجزیه دستگاهی بسیار متوع می باشد که از سال ۱۹۵۱ توسعه یافته است و در حال حاضر به صورت مرسوم و به وسیله مهندسان محیط زیست برای تجزیه های زیست محیطی مواد مختلفی به کار می رود که پیش از اینم اندازه گیری آنها بسیار مشکل و وقت گیر بود . کروماتوگرافی گازی شامل تبخیر نمونه و به دنبال آن جداسازی ترکیبات گازی مختلف حاصله می شود ؛ به طوری که بتوان آنها را به طور جداگانه و از نظر کمی اندازه گیری کرد .

مقدمه ای به طور خیلی خلاصه در بالا ذکر شد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مبحث کروماتوگرافی گازی کافیست فایل پیوستی رو به رایگان دانلود و مطالعه فرمائید .

موفق باشید – سایت مهندسی بهداشت محیط ایران

فرمت : Pdf حجم : 1.3 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی PDF و در 56 صفحه می باشد .

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

یک دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

  • profile avatar
    نویسنده : نادر حسینی زارع 31 , می , 23

    ممنون از مطالب خوبتون، استفاده کردم

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
بیوتروریسم چیست bioterrorism عوامل بیولوژیک پاورپوینت بیوتروریسم ppt طبقه بندی انواع عوامل بیولوژیک بیوتروریسم

پاورپوینت بیوتروریسم ppt


پاورپوینت بیوتروریسم با 22 اسلاید فارسی قابل ویرایش می باشد که توسط وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران تنظیم شده ...

بیش از 71 خرید موفق
دانلود جزوات پرستاری pdf پاورپوینت پرستاری Searches related to جزوات پرستاری جزوات پرستاریpdf جزوه پرستاری ویژه جزوه آموزشی پرستاری جزوه بیوشیمی پرستاری جزوه پرستاری سرطان جزوه بیوشیمی مامایی جزوات استخدامی پرستاری جزوه داروشناسی پرستاری

دانلود جزوات پرستاری با ۱۴۰ پاورپوینت


[caption id="attachment_26603" align="aligncenter" width="500"] دانلود جزوات پرستاری ، پاورپوینت پرستاری ، بیش از 140 پاورپوینت رشته پرستاری[/caption] دانلود جزوات پرستاری گردآوری و ...

بیش از 4 خرید موفق
مدیریت پسماند روستایی pdf مشکلات پسماند روستایی دفع پسماند روستایی پاورپوینت پسماند روستایی ساماندهی پسماند روستایی قوانین مدیریت پسماند روستایی

پاورپوینت مدیریت پسماند روستایی


پاورپوینت مدیریت پسماند روستایی این پاورپوینت در 30 اسلاید فارسی و قابل ویرایش می باشد. برخی از عناوین بررسی شده در ...

بیش از 39 خرید موفق
پاورپوینت درباره ی بهداشت روان

پاورپوینت درباره ی بهداشت روان


بهداشت روان چیست ؟ بهداشت روان علمی است برای بهتر زیستن و رفاه اجتماع که تمام زوایای زندگی از اولین لحظات حیات ...

بیش از 48 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.