نسخه خوانی

مدیریت تغذیه در بحران و بلایا

مشاهده : 8,234 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

مدیریت تغذیه در بحران و بلایا

مدیریت تغذیه در بحران و بلایا

بنام خدا و با سلام ؛ موضوع این تایپک از سایت مهندسی بهداشت محیط ایران رو به تغذیه در بحران اختصاص داده ایم . البته مثل برخی از مطالب سایت ، پس از مقدمه ای کوتاه فایل آماده ای رو برای دانلود رایگان قرار دادیم که می توانید دریافت و در اختیار داشته باشید ، پس با ما همراه باشید .

تغذیه در بحران شامل موارد زیر می باشد :

۱) برنامه تغذیه همگانی:
این برنامه، غذا برای کل جمعیت بال دیده را فراهم می آورد که بایستی از طریق مواد غذایی مناسب حداقل روزانه ۲۱۰۰ کیلو کالری انرژی و ۵۰ گرم پروتئین را برا ی هر فرد در اوایل بحران تأمین نماید.

۲) برنامه تغذیه تکمیلی:

برنامه تغذیه تکمیلی غذای اضافی برای گروههای آسیب پذیر( مادران باردار و شیرده ـ کودکان زیر ۵ سال – سالمندان) وآنهایی که نیاز به نوتوانی تغذیه ای( بیماران) دارند را تأمین می کند.

حتما بخوانید : دانلود پاورپوینت رایگان بهداشت محیط در بلایا

۳)  برنامه تغذیه درمانی:
برنامه تغذیه درمانی جهت کاهش میزان مرگ و میر در کودکانی که از سوءتغذیه شدید رنج می برند تدوین می گردد. همچنین ارائه مشاوره تغذیه به افراد رنجور و بیمار در جهت استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و کم کردن خطر بعضی از بیماریها مثل فشار خون، دیابت، بیماریهای قلبی را نیز شامل می گردد.

۴ـ آموزش تغذیه به مدیران و افرادی که در ارتباط با آماده سازی برای شرایط بحران ملی و پاسخگویی به آنها درگیر هستند و به کل جمعیت :
در جهت استفاده بهینه از گروههای مواد غذایی و آگاهی خانواده ها درمورد نحوه تغذیه افراد در سنین مختلف و مراقبت بیشتر افراد آسیب پذیر باید برنامه آموزشی چهره به چهره و گروهی در منطقه تدوین گردد. همچنین آموزش روتین و سلسله مراتبی بر اساس طرح درس به کلیه پرسنل وافراد درگیر در بحران الزامی به نظر می رسد.

توضیحات بیشتری رو ارائه نمیدهیم ، چون بحث بسیار طولانی هست ، و حتما پیشنهاد میکنیم که این فایل رایگان رو دانلود کنید که حاوی مطالب ارزشمندی در ارتباط با تغذیه و بالاخص تغذیه در بحران هست . که امیدواریم حسب مورد ، براتون مفید باشه .

موفق باشید | سایت مهندسی بهداشت محیط ایران | www.iehe.ir

فرمت : Pdf حجم : 4.2 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب PDF در 83 صفحه می باشد .

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت ایمنی و بهداشت در جوشکاری

پاورپوینت ایمنی و بهداشت در جوشکاری


تعداد اسلاید های پاورپوینت های ایمنی در جوشکاری پاورپوینت اول در 114 اسلاید پاورپوینت دوم در 15 اسلاید ایمنی در جوشکاری ...

بیش از 66 خرید موفق
پاورپوینت انرژی زمین گرمایی پروژه زمین گرمایی دانلود کتاب انرژی زمین گرمایی در مورد انرژی گرمایی نحوه تولید برق از انرژی زمین گرمایی معایب انرژی زمین گرمایی نشانه های وجود انرژی زمین گرمایی چیست دانلود رایگان پاورپوینت انرژی های نو

پاورپوینت انرژی زمین گرمایی


دانلود پاورپوینت انرژی زمین گرمایی کلمات کلیدی شاخص : پاورپوینت انرژی زمین گرمایی پروژه زمین گرمایی دانلود کتاب انرژی زمین گرمایی ...

بیش از 47 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.