نسخه خوانی

دانلود پاورپوینت رایگان بیماری هاری Rabies

مشاهده : 10,883 بار ۲ دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

دانلود پاورپوینت رایگان بیماری هاری Rabies

بنام خدا و با سلام ؛  بیماری هاری Rabies موضوع این وقت از سایت مهندسی بهداشت محیط ایران هست ، پس از مقدمه ای خیلی کوتاه و در انتهای همین مطلب می توانید پاورپوینت اماده مرتبط با بیماری هاری رو دانلود و استفاده نمایید .

بیماری هاری Rabies

بیماری هاری یکی از مهم ترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار
می آید. با وجود این که در ایران میلیاردها ریال جهت درمانْ پیشگیری از هاری هزینه می شود متأسفانه سالانه نزدیک به ده مورد مرگ غم انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می نمایند.
بیماری هاری در تمام نقاط جهان به جز استرالیا و قطب جنوب دیده می شود.

تاریخچه بیماری

بیماری هاری از ۳هزار سال قبل ازمیلاد مسیح مورد شناخت انسان بوده است ؛ همچنین ذیمقراطیس  (Democritus) ، طبیب و فیلسوف یونانی ، در ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بیماری هاری را در سگ شرح داده است.

مطالعات سیستماتیک در زمینه هاری و ایجاد بیماری تجربی را می توان  با نام Zinke در سال ۱۸۰۴ و Refferschied در سال ۱۸۱۳ آغاز نمود . این دو محقق با تزریق بزاق آلوده سگ توانسته اند بیماری را به سگ های سالم منتقل نمایند.

در سال ۱۸۱۲ لوئی پاستور نشان داد که مرکز عفونت در اعصاب مرکزی است .

حساسیت میزبانهای متعدد در حیوانات مختلف (گوشتخواران ، علفخواران و خفاشها) اهلی و وحشی موجب گسترش وسیع بیماری شده و علاوه بر اهمیت بهداشتی و اقتصادی ، مشکلات عمده ای را در پیشگیری و کنترل بیماری موجب گردیده است .

اهمیت بیماری هاری

  1. میزان کشندگی بالا (۱۰۰%) به طوری که پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان، قابل درمان نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.
  2. افزایش روند موارد حیوان گزیدگی در انسان، به طوری که به ناچار سالانه مبالغ زیادی صرف خرید سرم و واکسن ضدهاری جهت درمان پیشگیری آسیب دیدگان می شود.
  3. تلفات دام و خسارتهای اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ها ایجاد می شود.

از آنجا که درمان در مواردی به کار می رود که عامل بیماری وارد بدن فرد بیمار شده باشد و بیمار علائم بیماری را بروز داده باشد و از طرفی پیشگیری قبل از وقوع حادثه  است ؛ در خصوص بیماری هاری و حیوان گزیدگی از آنجا که حادثه واقع شده ولی هنوز علائم بیماری ظاهر نشده است اصطلاح درمانْ پیشگیری از هاری پیشنهاد شده است.

 

عامل بیماری هاری :

عامل هاری،  ویروسی از گروه RNA   و نروتروپ متعلق  به  رابدوویروس ها و  جنس لیساویروس ها  ست .

جمع بندی :

مطالب فوق مقدمه ای مختصر در ارتباط با بیماری هاری بود که در پایین فایل پیوستی رو به رایگان دانلود بفرمائید .

فرمت : PPT حجم : 8 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب پاورپوینت و با 81 اسلاید قابل ویرایش می باشد .

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

۲ دیدگاه ارزشمند


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

  • profile avatar
    نویسنده : Aryan 13 , ژوئن , 17

    سپاسگزارم برای زحمتی که می‌کشید.

    • profile avatar
      نویسنده : داود وکیلی 13 , ژوئن , 17

      با سلام؛ خواهش میکنم پایدار باشید

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت آماده آلاینده های صنعت ذوب اهن و فولاد ppt

پاورپوینت بررسی آلاینده های ذوب آهن


پاورپوینت بررسی آلاینده های ذوب آهن این پاورپوینت در 17 اسلاید فارسی و قابل ویرایش می باشد. نحوه دریافت فایل پاورپوینت آلاینده ...

بیش از 41 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.