نسخه خوانی

انرژی بیوماس + دانلود پاورپوینت

مشاهده : 10,972 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

انرژی بیوماس

دید کلی درباره انرژی بیوماس:

معادل فارسی عبارت بیو ماس ، زیست توده می باشد

زیست توده یکی از منابع مهم انرژیهای تجدیدشونده محسوب می شود و به هر موجود زنده که قابلیت رشد و نمو داشته و بر مبنای قوانین طبیعی تقسیم شوند اطلاق می شود و شامل جنگلها، اجزاء گیاهان، برگها، موجودات زنده اقیانوسها، زائدات حیوانی، پسماندهای شهری و غذایی و … می شوند.

این مواد قابلیت ذخیره انرژی در خود را دارا می باشند. در واقع در خلال پدیده فتوسنتز، دی اکسید کربن از طریق آب و خاک و هوا توسط انرژی خورشیدی در گیاهان ذخیره می شود و باعث رشد و نمو آنها می گردد. این انرژی خورشیدی در مواقع مصرف، قابلیت تبدیل به انرژی را دارا می باشد.

زیست توده قابلیت تولید برق، حرارت، سوختهای مایع، سوختهای گازی و انواع کاربردهای مفید شیمیایی را دارا می باشد. زیست توده سهم بزرگی در میان دیگر انواع منابع انرژی های نو دارا می باشد.

تعریف انرژی بیوماس

بیوماس نوعی ماده آلی است که به وسیله گیاهان، اعم از گیاهان خاکی ( که در زمین می‌رویند) و گیاهان آبی ( که در آب می‌رویند ) و مشتقات آنها تولید می‌شود. بیوماس شامل گیاهان جنگلی و پس‌مانده‌های آنها ،‌گیاهانی که به خاطر محتوای انرژی شان در «مزارع انرژی»کاشته می‌شوند، و شامل کود حیوانی نیز می‌شود.

به هر ماده آلی غیر فسیلی با منشأ حیاتی که بخشی از آن یک منبع انرژی زای قابل بهره برداری را تشکیل دهد، بیوماس گویند. انرژیهای بدست آمده از اغلب سیستمهای بیوماس را به عنوان انرژی تجدید پذیر به شمار می‌آورند.

بیوماس را می‌توان منبع انرژی تجدید پذیر تلقی کرد زیرا عمر گیاه تجدید می‌شود و هر سال به مقدار آن اضافه می‌شود. بیوماس را می‌توان شکلی از انرژی خورشیدی تصور کرد، چون که در واقع این انرژی در نتیجه فتوسنتز و رشد گیاهان حاصل می‌شود . هر وات ظرفیت آن ۳-۹/۰ دلار سرمایه گذاری لازم دارد.

به عبارتی از اعمال مجموعه متنوعی از فرایند های فیزیکی و شمیایی و زیست محیطی مانند تجزیه و تخمیر و … بر روی منابع زیست توده (که در اسلاید های بعدی این منابع معرفی خواهد شد) در یک محفظه , انرژی بدست می آید که در اصطلاح بیوماس نام دارد که بعد از اعمال یک سری از استاندارد های جهانی و زیست محیطی بر روی این انرژی می توان آن را به عنوان یک حامل انرژی در نظر گرفت.

به این دلیل انرژی بیوماس یکی از انرژی های نو و تجدید پذیر مهم قابل توجه است.

برای مشاهده توضیحات دیگر : شامل == » دلایل اهمیت انرژی بیوماس  –  اقدامات علمی اخیر – تاریخچه انرژی بیوماس در جهان – انرژی بیوماس در اروپا – انرژی بیوماس در آمریکا – تاریخچه انرژی بیوماس در ایران – چگونگی استفاده از انرژی بیوماس – منابع انرژی بیوماس – منابع اصلی انرژی بیوماس – تکنولوژی های تبدیل انرژی بیوماس – انواع نیروگاه های بیوماسی – یک نیروگاه بیوماس با سوخت زائدات کشاورزی – نیروگاه های بیوماس – اولین نیروگاه بیوماس در ایران – بخش های اصلی تشکیل دهنده نیروگاه نیوگاز مشهد – تصاویر مربوط به نیروگاه های بیوماس

فایل پیوستی رو دانلود بفرمایید .

فایل پیوستی شامل پاورپوینتی است که عناوین ذکر شده در بالا در آن اشاره شده است.

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد . پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما هستیم.

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : Ppt پاورپوینت

حجم فایل : 2.5 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 39000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
فیزیولوژی گوارش آناتومی دستگاه گوارش انسان pdf فیزیولوژی دستگاه گوارش pdf فیلم دستگاه گوارش سیستم عصبی دستگاه گوارش فیزیولوژی گوارش ppt عکس دستگاه گوارش تنظیم عصبی دستگاه گوارش دستگاه گوارش چیست

آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش


آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش مجموعه  پاورپوینت و محتوای فیزیولوژی و اناتومی دستگاه گوارش ، به طور خلاصه برخی از عناوین ...

بیش از 46 خرید موفق
مجموعه کامل بیماری ها سری اول

مجموعه کامل بیماری ها سری اول


عناوین پاورپوینت بیماری ها سری اول مجموعه شامل پاورپوینت بیماری های زیر هست . در زیر هر خط یک فایل پاور ...

بیش از 32 خرید موفق
مدیریت پسماند در بلایا

مدیریت پسماند در بلایا


پاورپوینت مدیریت پسماند در بلایا این پاورپوینت در 104 اسلاید فارسی و قابل ویرایش می باشد . شما می توانید فایل ...

بیش از 7 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

39000 تومان