نسخه خوانی

بهداشت آب در قالب پاورپوینت آماده رایگان

مشاهده : 13,182 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

 بهداشت آب بهداشت آب ppt بهداشت آب آشامیدنی بهداشت آب و فاضلاب آب آشامیدنی سالم منابع آب اشامیدنی آب آشامیدنی سالم چیست؟ آب چاه آب آشامیدنی چیست

بهداشت آب آشامیدنی

بنام خدا و با سلام؛ در این تایپک از مهندسی بهداشت محیط ایران، با یک پاورپوینت کوتاه در ارتباط با بهداشت آب به روز هستیم ، بهداشت آب آشامیدنی یکی از واحدهای بسیار مهم و مطرح در مهندسی بهداشت محیط می باشد. در ادامه مطلب و پس از مقدمه ای کوتاه ، میتوانید این پاورپوینت آماده و قابل ویرایش رو به رایگان دانلود و حسب مورد ازش استفاده نمایید.

مقدمه

آب مایه حیات و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب برروی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکلی که امروزه می‌شناسیم. بیش از ۷۵٪ جرم یک انسان از آب تشکیل شده‌ است و نیز بیش از ۷۰٪ سطح کره زمین را آب پوشانده است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با وجود این حجم عظیم آب تنها ۲ درصد از آبهای کره زمین شیرین و قابل شرب است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک طعام غیر قابل استفاده است. از همین دو درصد آب شیرین بیش از ۹۰ درصد به صورت منجمد در دو قطب زمین و دور از دسترس بشر واقع شده‌است.

این مطلب را هم حتما بخوانید : اصول آزمون باکتریولوژیکی آب و همیت ان + پاورپوینت

انواع منابع آب

  1. آب های سطحی : مقدار آبی که پس از اتمام نفوذ خود برسطح زمین باقی می ماند .مثل آب دریاچه ها – رودها – نهرها –وآب پشت سدها
  2. آب های زیرمینی : مقدار آبی که به درون خاک نفوذ می کند وجریان می یابد یا در زیرزمین جمع می شود مانند چشمه – چاه وقنات

منابع آلودگی آب

فاضلاب شهری : در بعضی ازشهرها و روستاهای کشور ما دفع فاضلاب ازطریق چاههای جذبی به داخل زمین است که باعث آلودگی های آب زیرزمینی می شود .در برخی نقاط دیگر نیز به دلیل بالا بودن سطح آب زیر زمین ویا نفوذ پذیری طبقات زیر زمینی ویا در دسترس بودن منابع آب سطحی مانند رودخانه ها ودریا ها –فاضلاب های شهری به داخل این منابع تخلیه می گردد که در نهایت آلودگی آب های سطحی را در بر خواهد داشت .

فاضلاب صنایع: حاوی مواد شیمیایی سمی وفلزات سنگین و.. می باشد.که می تواند که می تواند باعث آلودگی شود.

فاضلاب کشاورزی : کاربرد انواع حشره کش ها – آفت کش ها –مصرف کود های شیمیایی وحیوانی در مزارع همراه آبیاری ودر نتیجه ایجاد جریان آب به خارج از مزرعه چه بصورت سطحی وچه بصورت زیرزمینی – باعث پخش و انتشار ترکیبات فوق می گردد که به مرور زمان مسائل پیچیده آلودگی آب و محیط  زیست را موجب می شود.

 

جمع بندی:

محتوای فوق مقدمه ای از پاورپوینت اماده بهداشت آب بود که در ادامه مطلب به رایگان می توانید دانلود نمایید . همونطور که قبلا گفتیم بهداشت آب از موضوعات بسیار حائز اهمیت در مهندسی بهداشت محیط و در سلامت جامعه می باشد که باید توجهی ویژه ای به اون داشت.

پیروز باشید | مهندسی بهداشت محیط ایران

ضمنا مطالب زیر نیز میتوانند برایتان مفید باشند:

مدیریت بهداشت محیط در پیشگیری و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا

روش های نمونه برداری از آب آشامیدنی ویژه کارشناسان بهداشت محیط

انواع روش های موثر گندزدای آب آشامیدنی + دانلود پاورپوینت

فرمت : Zip حجم : 300 کیلو بایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب پاورپوینت با 26 اسلاید قابل ویرایش می باشد.

 

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
دانلود جزوه آمار دانلود جزوه آمار کنکور تجربی دانلود جزوه آمار و احتمال یازدهم دانلود جزوه آمار دبیرستان جزوه آمار و مدلسازی pdf جزوه آمار دبیرستان pdf جزوه آمار+pdf دانلود جزوه آمار و احتمال کنکور جزوه خلاصه آمار

آمار مقدماتی و پیشرفته


جزوه آمار مقدماتی و پیشرفته در قالب پاورپوینت قابل ویرایش آمار به عنوان يك موضوع علمي، امروزه شامل مفاهيم و روش‌هائي ...

بیش از 27 خرید موفق
پاورپوینت انرژی بادی

پاورپوینت انرژی بادی


پاورپوینت انرژی بادی فایل پاورپوینت مربوطه رو دانلود کنید که شامل ( 2 فایل ) مزایا و معایب انرژی بادی و ...

بیش از 42 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.