نسخه خوانی

پاورپوینت آماده بهداشت روان

مشاهده : 18,964 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

پاورپوینت آماده بهداشت روان

 بهداشت روان

بنام خدا، در ارتباط با بهداشت روان از سایت مهندسی بهداشت محیط ایران در به روز هستیم . در انتهای همین مطلب فایل پی دی اف (رایگان) و فایل پاورپوینت (قابل خرید) می باشد .

مقدمه

در تمدن های باستانی چین، بابل، مصر و یونان رفتارهای نابهنجارِ افراد، به ناخشنودی خدایان یا تسخیر شدن توسط شیاطین نسبت داده می شد. بنا بر عقیده دیو شناسی برای درمان، فرد تسخیرشده باید تحت شکنجه و آزار یا گرسنگی های طولانی مدت قرار می گرفت . » بقراط « پدر علم پزشکی جدید کسی بود که این عقاید را رد کرد. وی تأکید کرد، بیماری های روانی علل طبیعی دارند و تفکر و رفتار غیرعادی، نشان دهنده نوعی آسیب مغزی است. بعد از زوال تمدن های یونان و روم باستان، صومعه های مسیحی جای پزشکان را به عنوان شفادهنده و اولیای امور اختلال های روانی گرفتند. راهبان در صومعه با دعا خواندن بر بالین بیماران روانی و لمس کردن آن ها با اشیای متبرک از آن ها نگه داری می کردند. از قرن سیزدهم به بعد بیمارستان ها به تدریج در اختیار عناصر غیردینی قرار گرفت تا پایان جنگ های صلیبی در قرن پانزدهم تعداد بیمارستان های روانی در اروپا بسیار کم بود. بستری کردن بیماران به شکل جدی در قرن پانزدهم و شانزدهم شروع شد. این تیمارستان ها برای ساکنان خود برنامه ای جز واداشتن آن ها به کار کردن نداشتند.

درست در زمانی که در کشورهای اروپایی هیچ درمان طبی برای بیماری های. روانی وجود نداشت » حکیم ابو علی سینا « ، در اوایل قرن دهم میلادی » حکیم زکریا رازی «در اواسط و اواخر قرن یازدهم روش های پیش گیری و درمان بیماری های اعصاب و روان را نگاشته اند و بیماران دارای این اختلالات را مداوا نموده اند و حتی برای بهبود بیماران خود علاوه بردارو درمانی روش های روان درمانی نیز داشته اند.

دانشمندان طب سنتی و اسلامی در صدها سال پیش عوامل حفظ کننده سلامتی و پیش گیری از بیماری های جسمی و روانی و عوامل بیماری زا را شناسایی کرده بودند  و این عوامل را» اسباب سِتّه «می نامیدند.

این عوامل عبارتند از:

۱ – هوا: حکیمان معتقد بودند هوا اعم از هوا به عنوان گاز تنفسی، آب و – هوای هر فصل و هر منطقه جغرافیایی، باد، تغییرات حرارت و رطوبت هوا واجسام کیهانی بر سلامت جسم و روان تأثیر می گذارد. مثلاً بیان کرده اند: در هر

فصل چه عواملی سبب ابتلا به کدام بیماری جسمی و روانی می گردد و راهکارهای پیش گیری کننده از آن بیماری هاکدامند.

۲ – خوردنی ها و آشامیدنی ها: حکیمان علاوه بر بیان خاصیت های انواع -خوردنی ها و آشامیدنی ها معتقد بودند هر فرد باید با توجه به نوع مزاج خود، مزاج دوران عمر، مزاج فصل، مزاج منطقه جغرافیایی محل سکونت خود و مزاج خوردنی ها و آشامیدنی ها بخورد و بیاشامد تا از سلامت جسم و روح برخودار شود.هم کمّیّت و هم کیّفیّت خوردنی ها و آشامیدنی ها را در سلامتی و ابتلای به بیماری ها مؤثر می دانستند.

۳ – خواب و بیداری: حکیمان خواب راعامل تجدید قوای انسان و بیداری -زیاد را مضر می دانستند و خواب در روز را سبب بد رنگی پوست، بد بویی دهان،بی حالی و سستی، کند ذهنی و ابتلای به امراض سوداوی می دانستند.

۴- حرکت و سکون: حکیمان در هزارها سال پیش اهمیت ورزش  یاریاضت را در سلامت جسم و روح دریافته بودند و نیز انواع ورزش های مفید  و کاربرد ماساژ برای ورزشکاران حتی ورزش و ماساژ دادن پیران  را در کتاب های خود ذکر کرده اند.

۵ – اعراض نفسانی: منظور از اعراض نفسانی هیجانات می باشد.

تعریف بهداشت روان

بهداشت روان علمی است برای بهتر زیستن و رفاه اجتماع که تمام زوایای زندگی از اولین لحظات حیات جنینی تا مرگ اعم از زندگی داخل رحمی، نوزادی، کودکی تا نوجوانی، بزرگسالی و پیری را در بر می گیرد.

تعریف WHO  از بهداشت روان عبارت است از :

قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران ، تغییر واصلاح محیط فردی واجتماعی وحل تضادها وتمایلات شخصی به طور منطقی ،عادلانه ومناسب .

نتیجه آن که مفهوم بهداشت روانی عبارت خواهد بود از تامین رشد و سلامت روانی فردی واجتماعی ، پیشگیری از ابتلا به اختلال روانی ، درمان مناسب وبازتوانی آن .

فردی دارای سلامت روانی است که می تواند فعالیت روزمره خود را به خوبی انجام دهد ، با افراد خانواده و اجتماع ارتباط و سازگاری مناسبی داشته باشد ، از زندگی روزمره لذت ببرد و بیماری روانی نداشته باشد.

انواع بیماری ها و اختلالات روانی و عصبی

مهمترین بیماری ها و اختلالات روانی و عصبی شایع در برنامه ادغام بهداشت روان در نظام شیکه عبارتند از:

۱-  بیماریهای شدید روانی (اختلالات پسیکوتیک )

۲- بیماریهای خفیف روانی (اختلالات نوروتیک)

۳- صرع (اپی لپسی)

۴- عقب ماندگی ذهنی (MR)

۵- اختلالات رفتاری دوران کودکی

مطالب فوق مقدمه ای بر موضوع بهداشت روان بود که شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر فایل PDF اون رو به رایگان دانلود و استفاده کنید و چنانچه به فایل قابل ویرایش داشتید می توانید با مبلغی ناچیز فایل پاورپوینت آماده بهداشت روان رو خریداری نمایید . امیدوار هستیم که این فایل نیز مورد استفاده شما قرار بگیره .

سایت مهندسی بهداشت محیط ایران | www.iehe.ir

فرمت : Pdf حجم : 2 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل PDF رایگان است  | چنانچه به فایل پاورپوینت نیاز داشتید نیز از قسمت خرید ، خریداری کنید .

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .

پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir

ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما خواهیم بود .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : Ppt پاورپوینت

حجم فایل : 1.5 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 39,000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت با مفهوم اکسیژن درمانی و ساکشن پاورپوینت ساکشن مفهوم اکسیژن درمانی و ساکشن. O2 Therapy. & Suction

پاورپوینت ساکشن و اکسیژن درمانی


پاورپوینت ساکشن و اکسیژن درمانی ما در زیر به عناوینی که در داخل این فایل پاورپوینت ۵۱ اسلایدی هست اشاره می ...

بیش از 37 خرید موفق
نمونه گزارش کار آموزی بهداشت عمومی

گزارش کار بهداشت عمومی


عناوین مربوط به بخش گزارش کارهای بهداشت عمومی عناوین بخش اول شامل گزارش کار ها به صورت زیر هست . هر ...

بیش از 122 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

39,000 تومان