نسخه خوانی

نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی همراه با پاسخ

مشاهده : 16,247 بار ۳ دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی اشتراک دیگر ما با شما از وب سایت مهندسی بهداشت محیط از زیر مجموعه بهداشت مواد غذایی است. در ادامه مقدمه ای کوتاه درباره اهمیت بهداشت مواد غذایی اشاره خواهیم کرد و سرانجام شما می توانید نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی رو دانلود نمایید.

سوالات تستی بهداشت مواد غذایی,بهداشت مواد غذایی,سوالات ارشد مواد غذایی,نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی

اهمیت بهداشت مواد غذایی

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت ، تهیه مواد غذایی سالم به عنوان یک معضل جهانی بخصوص در کشورهای جهان سوم تبدیل شده است. لذا حفظ سلامت و بهداشت مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه غذا به عنوان یک راه مهم انتقال بیماری شناخته می شود. و حدود ۷۰ درصد موارد بیماری ها در جهان را شامل می شود. در کشور های جهان سوم ، حدود ۸۰ درصد کل بیماری ها و ۳۳ درصد کل مرگ و میرها ناشی از مصرف آب و غذای آلوده می باشد.

قابل توجه است که بدانیم ۷۷ درصد مسمومیت های غذایی ناشی از مواد غذایی عرضه شده در سرویس های عمومی و رستوران ها و ۲۰ درصد مسمومیت های غذایی ناشی از مواد غذایی تهیه شده در منازل و ۳ درصد مسمومیت های غذایی ناشی از مواد غذایی تجاری بوده است.

لذا منظور جلوگیری از خسارت اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری های منتقله از غذا ، مقررات جدیدی توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) وضع شده است که به آن آنالیز خطر و کنترل نقاط بحرانی یا HACCP گفته می شود.

HACCP آنالیز خطر و کنترل نقاط بحرانی

بر اساس این قانون نقاط خطر در مراحل تهیه و توزیع غذا شناسایی شده و اقدامات اصلاحی انجام می گیرد. که در برگیرنده ۷ مرحله می باشد:

  1. آنالیز خطر
  2. شناسایی نقاط بحرانی
  3. شناسایی محدوده خطر
  4. پایش
  5. اقدامات اصلاحی
  6. ثبت و نگهداری اطلاعات
  7. بررسی مجدد و تایید نهایی

تعریف غذای سالم

غذای سالم غذایی است که از نظر بهداشتی در مصارف روزانه در کوتاه یا دراز مدت زیانی متوجه بدن انسان نکند.

تعریف فساد مواد غذایی

زمانی که یک ماده غذایی از نظر رنگ ، طعم و مزه چار تغییراتی گردد به طوری که ارزش غذایی آن از بین رفته یا کاهش یابد ، اصطلاحا دچار فساد شده است.

فساد مواد غذایی,نحوه فساد مواد غذایی,بهداشت مواد غذایی,روش های فساد مواد غذایی

عواملی از جمله باکتری ها ، کپک ها ، حشرات ،انگل ها و برخی موارد دیگر می توانند بر روی فساد مواد غذایی تاثیر داشته باشند.

بعنوان مثال باکتری ها عمدتا به ۲ صورت باعث فساد مواد غذایی می شوند:

  1. حضور مستقیم عامل بیماری زا در مواد غذایی مانند سل و بروسلوز در شیر یا باسیل تیفوئید در غذای آلوده
  2. سمومی ترشح میکنند مانند سموم استافیلوکوک طلایی ، کلستریدیوم بوتولینیوم و یا کلستریدیوم پرفرنژنس

دانلود نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی

بهداشت مواد غذایی از مطرح ترین مباحث در مهندسی بهداشت محیط به شمار می آید و تسلط بر مباحث مربوط به بهداشت مواد غذایی برای هر دانشجو و فارغ التحصیل بهداشت محیط ضروری است. در این تایپک نیز برای شما کاربران گرامی نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی رو در قالب ۱۶۰ سوالات تستی به اشتراک گذاشته ایم که دارای پاسخ نیز می باشند. هم اکنون می توانید نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی رو دریافت کنید.

در صورتی که این مطلب مورد استفاده شما واقع شد حتما از طریق دکمه های زیر اون رو در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام  برای سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

فایل پیوستی در قالب Zip که حاوی نمونه سوالات بهداشت مواد غذایی به زبان فارسی با فرمت Pdf می باشد. این نمونه سوالات بشکل سوالات تستی دارای پاسخ هستند. تعداد 160 سوال

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .

پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir یا واتساپ 09211054245

ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما خواهیم بود .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 49000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

۳ دیدگاه ارزشمند


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

  • profile avatar
    نویسنده : نگین 25 , سپتامبر , 20

    سلام دستتون درد نکنه عالی بود

  • profile avatar
    نویسنده : Farzad 31 , آگوست , 20

    نمونه سوال برای کارت بهداشت رو میفروشید ؟؟!!!؟؟😲😳😳🤔 بابا ایول دارید شما دیگه چجورآدمایی هستین ؟؟ اونم چند!! نه ۲هزار ۳هزار تومن 🤕 ۱۰ هزارتومن 😆😆😆🙈🙈

    • profile avatar
      نویسنده : داود وکیلی 03 , سپتامبر , 20

      جناب اولا کارت بهداشت آزمون نداره! ی ثبت نام یک ویزیت و یه آزمایشه!
      دوما؛ ما به شما و امسال شما که کوته نظرن بدهکار نیستیم کلی زیر ساخت و هزینه و تلاش بکنیم ک شما بیایید مفت دانلود کنید. البته شما نه! ولی بسیاری از مخاطبان ما برامون محترم و ارزشمندن لذا بیش از ۷۰ درصد محتوای سایت رایگانه.
      ثانیا ۲ یا ۳ تومنی ک میگید انقدر بی ارزش شده ک الان بانکا زیر ۵ هزار تومن رو ساپورت نمیکنن برای خرید! پول ی چیپس ک ۹۰ درصدشم هواست حول و حوشه ۷ تومنه! البته آدمایی مثل شما انقد ب مفت خوری عادت کردن ک حتی ۵۰۰ تومن حق دانلود این فایل بود باز پرداخت نمی کردید ک البته نیازی ب پول امسال شما نداریم.

      ثالثا قیمت برخی محتوای فروشی سایت, ارزش اونا نیست صرفا حق اشتراک اون فایله وگرنه الان همه میدونن به یه دفتر خدمات کامپیوتری پیش پا افتاده بگید ۲۰ صفحه اسلاید میخوایید مطمئنا ۱۰۰ تومن براتون آب میخوره!

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
جزوه داروشناسی مخصوص فراگیران تکنسین داروخانه,جزوه داروشناسی نسخه خوانی,جزوه داروشناسی پرستاری

دانلود جزوه داروشناسی نسخه خوانی


جزوه داروشناسی نسخه خوانی یا مخصوص تکنسین داروخانه و تمام علاقه مندانی که تمایل به کار در داروخانه دارند و ...

بیش از 532 خرید موفق
پاورپوینت اماده دیوکسین ها

پاورپوینت اماده دیوکسین ها


پاورپوینت اماده دیوکسین ها   جستارهای مهم برای این مطلب : پاورپوینت دیوکسین ها دیوکسین و سرطان قرص دی اکسین دی اکسین ...

بیش از 23 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

49000 تومان