نسخه خوانی

کرونا ویروس wuhan coronavirus دستورالعمل مراقبت پیشگیری درمان ncov-2019

مشاهده : 4,811 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

کرونا ویروس wuhan coronavirus ، از شیوع تا پیشگیری ، مراقبت و درمان

کرونا ویروس wuhan coronavirus ، نوعی ویروس جدید از خانواده کرونا ویروس هاست که در شهر ووهان کشور چین شایع شده است. در حال حاضر در زمان نگارش این متن به بیش از ۵ کشور رسیده است و موجی از نگرانی را برای کل جهان ایجاد کرده است. این بیماری یک عفونت حاد تنفسی است که با تب ، سرفه، تنگی نفس، درد بدن و علائم گوارشی مانند تهوع ، اسهال و شکم درد نیز ممکن است دیده شود.

بیماری های تنفسی می توانند دستگاه تنفسی فوقانی (بینی ، سینوس ها ، حلق و حنجره) یا دستگاه تنفسی تحتانی ( برونش ها و نسخ ریه) را درگیر نمایند. کرونا ویروس می تواند بیماری خفیف را ایجاد کند اما اگر این عفونت به نسخ ریه برسد می تواند باعث نارسایی حاد تنفسی و در مواردی منجر به مرگ شود.

ncov-2019,کرونا ویروس wuhan,کرونا ویروس جدید چینی,علائم ویروس چینی,بیماری ویروسی چین,آیا وروس چین به ایران رسیده است,wuhan coronavirus,ووهان,vuhan,ویروس چینی کرونا,درمان کرونا ویروس

تاریخچه شیوع کرونا ویروس wuhan coronavirus کرونا ویروس جدید ncov-2019

۳۱ ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، خوشه ای از عفونت شدید تنفسی در شهر ووهان (wuhan) ، استان هوبای ، کشور چین گزارش شد.در ابتدا بر اساس مشاهدات اینگونه به نظر می رسید که برخی از بیماران تاریخچه حضور یا کار در بازار عمده فروش ماهی و غذاهای دریایی را دارند.

بازار فوق الذکر بلافاصله در اول ژانویه ۲۰۲۰ تعطیل شد و اقدامات سلامت محیط و گندزدایی در آنجا به طو کامل به انجام رسید. چند روز بعد و پس از رد شدن تشخیص آنفلوانزای فصلی ،آنفلوانزای پرندگان، آدنو ویروس ، کروناویروس سارس، کرونا ویروس مرس و سایر عوامل بیماری زای دیگر مشخص شد، در ۹ ژانویه ۲۰۲۰ ویروسی به عنوان عامل بیماری در ۱۵ نفر از ۵۹ نفر بیمار بستری اعلام شد که باعث نگرانی زیادی گردید.

یک کرونا ویروس جدید که ۷۰% قرابت ژنتیکی با سارس دارد و زیر گونه Sarbecovirus قرار دارد. در حال حاضر این ویروس را به اختصار ncoV-2019 نام گذاری موقت نموده اند تا اطلاعات بیشتر به دست آید.

کشورهای درگیر کرونا ویروس nCoV-2019 – wuhan coronavirus

در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰ اولین فوت ناشی از این ویروس در چین گزارش گردید و گزارش موارد مثبت نیز از کشورهای دیگر مانند تایلند ،ژاپن ، کره جنوبی و آمریکا تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰  و انتقال فرد به فرد به کادر درمانی نیز شرایط را پیچیده تر نمود.

دستورالعمل مراقبت از کرونا ویروس ووهان

بر اساس داده های فعلی سازمان جهانی بهداشت، دستور العمل پیوستی بصورت موقت تهیه شده است و به محض دسترسی به اطلاعات موثق بعدی، به روز رسانی دستورالعمل بلافاصله انجام خواهد شد. بسیاری از اقدامات تشخیصی و کنترل عفونتی توصیه شده برای بیماران در حال حاضر مشابه با دستور العمل کورونا ویروس MERS می باشد.

این بیماری جدید یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان محسوب می شود اما هنوز راه های انتقال ، مخازن حیوانی ، راه های پیشگیری و تظاهرات دقیق بالینی مشخص نشده است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

در حال حاضر واکسن و درمان مناسب برای nCoV وجود ندارد و لذ داشتن ظن بالینی بالا و پرسش از شرح حال سفر و تماس از بیماران تب دار و بیماران دارای علائم تنفسی نقش مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.

دریافت دستورالعمل فعلی nCoV ، نسخه دی ماه ۹۸

همانطور که فوقا اشاره شد. دستورالعمل مراقبت ، پیشگیری و درمان کرونا ویروس جدید شناسایی شده در چین ، که توسط مرکز مدیریت بیمار های واگیر تدوین شده است جهت دانلود در اختیار شما عزیزان می باشد.به محض انتشار نسخه جدید ، در این قیمت اطلاع رسانی و نسخه فعلی به روز خواهد شد.

فرمت : PDF حجم : کمتر از 1 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

در صورت به روز رسانی و انتشار نسخه های جدید از این دستورالعمل بلافاصله در سایت درج خواهد شد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
مدیریت در بهداشت و درمان خدمات بهداشتی درمانی سیستم مدیریت در بهداشت پاورپوینت مدیریت در بهداشت

پاورپوینت مدیریت + مدیریت در بهداشت


مدیریت چیست مدیریت به فرایند انجام فعالیت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط دیگر افراد اشاره می کند. این فرایند، وظایف ...

بیش از 12 خرید موفق
انرژی بیوماس محاسبه بیومس نیروگاه بیوماس بیومس میکروبی مقاله در مورد زیست توده بیومس میکروبی چیست انرژی های زیستی معایب زیست توده منابع زیست توده

فایل پاورپوینت بیوماس


پایورپوینت انرژی بیوماس با محتوای زیر قابل دریافت شما عزیزان می باشد. عناوین پاورپوینت انرژی بیوماس دلایل اهمیت انرژی بیوماس  –  اقدامات ...

بیش از 107 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.