نسخه خوانی

جزوه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ویژه مراقبین سلامت

مشاهده : 5,670 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

جزوه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

جزوه آموزش بهداشت در قالب یک فایل PDF با ۴۲ اسلاید و به زبان فارسی می باشد. این جزوه مناسب مطالعه در زمینه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت برای کلیه رشته های بهداشتی بالخص مراقب سلامت می باشد. در ادامه پس از مقدمه ای کوتاه ، میتوانید این جزوه را از انتهای صفحه دانلود نمایید. امید است مفید واقع شود.

تعریفی بر آموزش بهداشت

پیدایش رشته آموزش بهداشت به عنوان رشته ای تخصصی، به اوایل سده نوزدهم باز می گردد . درسال ۱۹۵۱دکتر توماس وود عضو هیئت علمی دانشگاه استنفورد
با ورود به دانشگاه کلمبیا برنامه ای را با عنوان”آموزش بهداشت و تربیت بدنی ” آغاز کرد.

Griffiths 1972 آموزش بهداشت تلاش می کند فاصله میان آگاهی و عمل را پر کند.

Simonds بهداشت تغییر رفتا رهای زیان بخش افراد، گروه ها وجمعیت ها به رفتار های سودبخشی است که بر سلامت کنونی و آتی آنان تأثیر می گذارد.

Green ,et al آموزش بهداشت عبارت است از “استفاده از هرگونه ترکیبی ازروش های آموزشی گوناگون به منظور تسهیل پذیرش داوطلبانه رفتارهای مؤثر بر سلامت

تعریف بیانیه آلماآتا ۱۹۷۸

“آموزش سلامت فرایندی است که مردم را تشویق میکند تا سالم باشند، بدانند چگونه سالم بمانند و برای حفظ سلامتی خود، به طور فردی یا گروهی تلاش کنند و در صورت نیاز کمک بخواهند”.

ارتقای سلامت

Green & Kreuter عبارت است از هرگونه ترکیبی از فعالیت های آموزش بهداشت و حمایت های محیطی ، سازمانی و اقتصادی که از ارتقای سلامت ، رفتارهای منجر به سلامت فرد ، گروه و اجتماع صورت می گیرد.

“علم و هنر کمک به مردم برای تغییر شیوه زندگی به منظور نیل به وضعیت مطلوب سلامت است.

O’Donnell تغییر شیوه زندگی می تواند به وسیله ترکیبی از تلاش ها برای افزایش آگاهی ، تغییر رفتار و ایجاد محیط حامی رفتارهای سالم صورت گیرد.

مطالب زیر را نیز حتما بررسی نمایید :

فرمت : zip حجم : 1.5 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب پی دی اف و در 42 اسلاید می باشد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت زباله های بیمارستانی انواع زباله های بیمارستانی دستورالعمل تفکیک زباله های بیمارستانی بی خطرسازی زباله های بیمارستانی بازیافت زباله های بیمارستانی پسماند بیمارستانی زباله های بیمارستانی چگونه دفع می شوند مدیریت زباله های بیمارستانی تحقیق در مورد زباله های بیمارستانی

پاورپوینت کامل زباله های بیمارستانی


تعریف پسماندهای پزشکی به کلیه پسماندهای عفونی و زیان آور ناشی از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی – درمانی، آزمایشگاه های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه گفته می ...

بیش از 51 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.