نسخه خوانی

دانلود رایگان پاورپوینت بهداشت فردی و عمومی

مشاهده : 20,248 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

دانلود پاورپوینت بهداشت فردی و عمومی

بنام خدا و با سلام؛ آموزش بهداشت فردی و بهداشت عمومی ، موضوع این تایپک از سایت مهندسی بهداشت محیط ایران می باشد ، پس از مقدمه ای کوتاه در ارتباط با آموزش بهداشت و بهداشت فردی ، در انتهای همین مطلب می توانید پاورپوینت در مورد بهداشت فردی رو دانلود و حسب مورد ازش استفاده کنید که امیدواریم این اشتراک فایل براتون مفید باشه .

آموزش بهداشت ، بهداشت فردی و بهداشت عمومی

تعریف آموزش بهداشت

به طور کلی، آموزش بهداشت عبارت است از «تشویق و ترغیب مردم برای قبول و نگاهداری رفتار و اعمالی که برای ادامه زندگی سالم ضروری است، و هم چنین به کاربردن عقل و منطق برای استفاده صحیح از خدمات بهداشتی که در دسترس آنان است.»

—
اهداف آموزش بهداشت عبارت است از :

۱ – تغییر رفتار در مردم و جایگزین کردن عادات بهداشتی به جای عادات غیربهداشتی
۲ – قرار دادن سلامت به عنوان یک ارزش اجتماعی
۳ – تشویق مردم در استفاده صحیح از خدمات بهداشتی

سلامتی چیست ؟

عبارتست‌ از رفاه‌ کامل‌ جسمی‌، روانی‌ و اجتماعی‌، نه‌ فقط‌ نبودن‌ بیماری‌ و معلولیت‌، شخص‌ سالم‌ کسی‌ است‌ که‌ علاوه‌ بر سلامت‌ جسم‌ از سلامت‌ روان‌ نیز برخوردار بوده‌ و از نظر اجتماعی‌ و روحی‌ در آسایش‌ باشد.

بهداشت‌ چیست‌ ؟

بهداشت‌ عبارتست‌ از نگهداری‌ و ارتقای‌ سلامت‌ و پیشگیری‌ از بیماریها و افزایش‌ قدرت‌ روحی‌، جسمی‌ و اقتصادی‌ در افرادی‌ که‌ به‌ علت‌ بیماری‌ ناتوان‌ شده‌اند.

 

بهداشت‌ عمومی‌ چیست‌ ؟

یکی‌ از فعالیتهای‌ سازمان‌ یافته‌ اجتماعی‌ است‌ که‌ به‌ منظور حفظ‌، ارتقاء و بازسازی‌ سلامت‌ افراد انجام‌ می‌گیرد و در برگیرنده‌ خدماتی‌ است‌ که‌ به‌ کل‌ جامعه‌ ارایه‌ می‌شود.

 

بهداشت‌ فردی‌ چیست‌ ؟

شامل‌ دستورالعملهایی‌ است‌ که‌ در جهت‌ تأمین‌، حفظ‌ و ارتقای‌ بهداشت‌ و سلامتی‌ فرد بکار می‌رود.

—در اینجا بهداشت پوست رو بعنوان نمونه موارد از بهداشت فردی ذکر کردیم که محتوای کامل رو می توانید از طریق دریافت پاورپوینت آماده مطالعه کنید .

 

در مورد بهداشت پوست بدانیم :

—پوست‌ یکی‌ از اعضاء مهم‌ و وسیع‌ بدن‌ است‌. که‌ حاوی‌ غدد مواد چربی‌ است‌، در نتیجه‌ فعالیت‌ این‌ غدد، آب‌، مواد زائد، املاح‌ و مقداری‌ چربی‌ از طریق‌ پوست‌ از بدن‌ دفع‌ می‌شود. دفع‌ مواد مزبور به‌ همراه‌ فعالیت‌ باکتریهایی‌ که‌ در نقاط‌ مختلف‌ پوست‌، خصوصاً در نواحی‌ گرم‌ و مرطوب‌ زندگی‌ می‌کنند سبب‌ تخمیر مواد موجود در عرق‌ و پوست‌ می‌شوند. به‌ این‌ ترتیب‌ بوی‌ نامطبوعی‌ ایجاد می‌نماید که‌ جهت‌ رفع‌ آن‌، اقداماتی‌ باید انجام‌ داد.

حتما بخوانید : دانلود پاورپوینت رایگان خود مراقبتی self care

—فعالیت‌ غدد مولد عرق‌ در سنین‌ بلوغ‌ فوق‌العاده‌ زیاد بوده‌ و با ورزش‌، گرمی‌ هوا، پوشیدن‌ لباسهای‌ ضخیم‌، خستگی‌، عصبانیت‌، نگرانی‌، هیجان‌، بیشتر می‌شود و به‌ منظور محافظت‌ از پوست‌ و رعایت‌ بهداشت‌ توجه‌ به‌ موارد زیر ضروری‌ است‌:

– —هر کس‌ باید بدن‌ خود را حتی‌الامکان‌ همه‌ روزه‌ یا حداقل‌ هفته‌ای‌ دوبار با آب‌ و صابون‌ بشوید.

– —تعداد دفعات‌ استحمام‌ با توجه‌ به‌ دمای‌ هوای‌، میزان‌ فعالیت‌، آلودگی‌ هوا و محل‌ کار متفاوت‌ است‌ .

– —شستشوی‌ بدن‌ با آب‌ و صابون‌، پوست‌ را از وجود مواد زائد پاک‌ می‌کند. مواد قلیایی‌ موجود در صابون‌، سبب‌ حل‌ شدن‌ در چربیها و مواد زائد موجود بر پوست‌ شده‌ و جلوی‌ انسداد منافذ پوستی‌ را می‌گیرد.

– —استحمام‌ با آب‌ گرم‌ نه‌ تنها سبب‌ بهتر حل‌ شدن‌ مواد زائد و نرمی‌ و لطافت‌ پوست‌ می‌شود بلکه‌ رفع‌ خستگی‌ عضلانی‌ و افزایش‌ خون‌ گیری‌ پوست‌ را نیز شامل‌ می‌شود.

– استحمام‌، بلافاصله‌ پس‌ از صرف‌ غذا، موجب‌ گشاد شدن‌ عروق‌ پوست‌ بدن‌ شده‌ و خون‌ را از معده‌ و دیگر اندامهای‌ داخلی‌ متوجه‌ پوست‌ می‌کند.

– برای‌ استفاده‌ از انواع‌ صابون‌ و شامپو باید به‌ نوع‌ پوست‌ (چرب‌، خشک‌، معمولی‌) توجه‌ کرد.

– استفاده‌ از وسایل‌ شخصی‌ در استحمام‌ ضروریست‌ . چرا که‌ استفاده‌ مشترک‌ از این‌ وسایل‌ سبب‌ انتقال‌ بیماریهای‌ عفونی‌ و قارچی‌ می‌شود.

– از آنجا که‌ بسیاری‌ از بیماریهای‌ انگلی‌ و عفونتهای‌ روده‌ای‌ از طریق‌ دستها و ناخنهای‌ آلوده‌ انتشار می‌یابند، شستن‌ صحیح‌ دستها و کوتاه‌ کردن‌ ناخن‌ها بطور مرتب‌ ضروری‌ است‌ .

– قبل‌ از غذا خوردن‌، طبخ‌ غذا، هنگام‌ آماده‌ کردن‌ ظروف‌ و وسایل‌ سفره‌، بعد از رفتن‌ به‌ توالت‌ و دست‌ زدن‌ و نظافت‌ کردن‌ حیوانات‌ ـ باغبانی‌ و زراعت‌ و پس‌ از ملاقات‌ و تماس‌ با بیماران‌ مبتلا به‌ بیماریهای‌ واگیر، شستن‌ صحیح‌ دستها، توصیه‌ می‌شود.

– —عادات‌ جویدن‌ ناخن‌ غیر بهداشتی‌ بوده‌ و سبب‌ ابتلای‌ فرد به‌ بسیاری‌ از بیماریها خواهد شد.

– —شست‌ و شوی‌ روزانه‌ پاها، از تجزیه‌ عرق‌ و بوی‌ نامطبوع‌ پا جلوگیری‌ می‌کند.

– —استفاده‌ از کفش‌ مناسب‌ به‌ نحوی‌ که‌ هیچ‌گونه‌ فشاری‌ به‌ پا وارد نکرده‌ و سبب‌ تغییر فرم‌ طبیعی‌ استخوان‌ بندی‌ پا نشود، از نکات‌ مهمی‌ است‌ که‌ باید در مورد سلامت‌ پا و ستون‌ فقرات‌، بدان‌ توجه‌ نمود.

پیروز باشید | سایت بهداشت محیط ایران | iehe.ir

فرمت : PPT حجم : 800 کیلوبایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب پاورپوینت قابل ویرایش با 35 اسلاید می باشد . | دانلود رایگان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی سفیلیس و سوزاک

دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی


دانلود پاورپوینت بیماری های مقاربتی سوزاک و سفیلیس عناوین مورد بررسی در پاورپوینت بیماری های مقاربتی سفیلیس و سوزاک در 23 ...

بیش از 16 خرید موفق
نمونه نسخه پزشکی نسخه خوانی کانال نسخه خوانی داروخانه دانلود فیلم آموزش نسخه خوانی مدرک نسخه خوانی حقوق نسخه خوانی آموزش نسخه خوانی در اصفهان نسخه خوانی رادیولوژی اصطلاحات نسخه خوانی آموزش نسخه خوانی در اسلامشهر

نسخه های پزشکی ۳ تعداد ۸۰ نسخه


مجموعه نمونه نسخه پزشکی سری سوم شامل 80 نمونه نسخه دارای باز نویسی می باشد. این نمونه نسخه ها از ...

بیش از 21 خرید موفق
جزوه کامل آلودگی هوا

جزوه کامل آلودگی هوا


جزوه کامل آلودگی هوا ، مخصوص مطالعه دانشجویان و ... این جزوه تقریبا کامل می باشد و قابل استفاده برای دانشجویان ...

بیش از 104 خرید موفق
بهداشت محیط بیمارستان پاورپوینت بهداشت محیط بیمارستان دستورالعمل های بهداشت محیط بیمارستان وظایف بهداشت محیط بیمارستان کتاب بهداشت محیط بیمارستان برنامه عملیاتی بهداشت محیط بیمارستان آموزش بهداشت محیط در بیمارستان چک لیست بهداشت محیط بیمارستان کتابچه بهداشت محیط بیمارستان

دانلود کتابچه بهداشت محیط بیمارستان


کتابچه بهداشت محیط بیمارستان کتابچه بهداشت محیط بیمارستان در 74 صفحه فارسی در قالب ورد قابل ویرایش می باشد. در ادامه ...

بیش از 92 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.