نسخه خوانی

دردسر های عظیم زباله های تر

مشاهده : 6,028 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

wet wastes managment - ww-iehe-ir

دردسر های عظیم زباله های تر

زباله تر چه جور زباله ای است ؟

پسماندهای تر ، پسماندهایی هستند که در آنها رطوب وجود دارد . می توان اغلب پسماندهای تر خانگی را به این ترتیب تقسیم کرد ؛ باقیمانده های مواد غذایی، پسماند سبزی ها ، ضایعات میوه ها، تفاله چای و استخوان و ضایعات گوشت سفید و قرمز . بد نیست بدانید که به طور کلی حدود ۰ درصد پسماندهایی که اهالی شهرهای بزرگ تولید می کنند پشماند تر است . هر چقدر نسبت تولید پسماند تر به پسماند خشک کمتر شود، نشان دهنده ی مدیریت بهتر پسماندهاست . در کشورهای پیشرفته حجم زیادی از پسماندهای تولیدی مردم را پسماندهای خشک تشکیل می دهد.

عددهای شگفت انگیز زباله های تر :

۹۰۰

۹۰۰ گرم پسماند به طور متوسط هر شهروند ایرانی در طول روز تولید میکند . مثلا تهران از این لحاظ جزو شهرهای آلاینده دنیا به حساب می آید . بخش اعظمی از این پسماندهای تولید شده پسماند تر است که به دلیل تفکیک نشدن از پسماندهای خشک ، پسماندهای بازیافت شدنی را نیز غیر قابل بازیافت می کند.

۲۰۰

۲۰۰ لیتر شیرابه پسماند تر ، توسط تهرانی ها در هر دقیقه تولید می شود که این عدد فقط مربوط به مرکز تخلیه زباله کهریزک است . همانطور که می دانید این شیرابه ها ، آسیب های محیط زیست مختلفی به محیط زیست شهرها می زند .

۱۱۸

۱۱۸ نوع بیماری خطرناک ممکن است توسط پسماندهای تر به انسان منتقل گردد . در حقیقت رها سازی بی برنامه و غیراصولی پسماندهای تر در سطح شهرها،جنگل ها و پارک ها ، باعث افزایش حشرات و جوندگان مانند سوسک ، پشه و موشو … می شود مه برای بهداشت و سلامت انسان بسیار مضر است .

۴۰۰

۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن از هر تن پسماند تر متصاعد می شود . از هر تن زباله ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند آثار زیست محیطی نامطلوبی بر خاک و آب داشته باشد و محل های دفن پسماند هر روز گسترش بیشتری پیدا می کند.

۱۰۰

۱۰۰ روز انگل های می توانند در پسماندهای تر باقی بمانند و در صورت مهیا شدن شرایط به مواد دیگر منتقل می شوند . شیرابه پسماندهای تر ،ماده غلیظ و خطرناکی است که از فاسد شدن پسماندها به وجود می آید و ممکن است وارد آبهای زیر زمینی شده و باعث ورود انگل های بیماری زا با این منابع آبی شود .

معایب دفع پسماندهای تر

– استفاده دوباره از آنها را ناممکن می شازد

– به معنای دفع تمامی تلاشی است که برای تولید یک محصول کرده ایم.

– برخی از بهترین زمین های سیاره ما را برای همیشه اشغال می کند.

– تولید گازهای خطرناک گلخانه ای می کند.

– آب های زیر زمینی و رودخانه های ما را آلوده می کند.

موفق باشید ::: سایت مهندسی بهداشت محیط ایران | iehe.ir

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
نسخه خوانی تکنسین دارو یادگیری سریع داروها یادگیری انلاین خواند نسخه آموزش کار در داروخانه

جزوات آموزشی مهارت نسخه خوانی


جزوات آموزشی مهارت نسخه خوانی که در زیر محتوای موجود که شامل ویدئو های آموزشی به همراه جزوات پی دی ...

بیش از 148 خرید موفق
پاورپوینت COPD دانلود پاورپوینت برونشیت در تغذیه و رژیم درمانی در برونشیت

دانلود پاورپوینت COPD برونشیت


فهرست مطالب این پاورپوینت COPD شامل موارد زیر می باشد COPD برونشیت برونشیت حاد برونشیت مزمن اقدامات تغذیه ای سناریو ...

بیش از 4 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.