نسخه خوانی

فرآیند لادزاک – اتینگر در تصفیه بیولوژیکی رشد معلق حذف نیتروژن

مشاهده : 7,319 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

فرآیند لادزاک – اتینگر در تصفیه بیولوژیکی رشد معلق حذف نیتروژن

تصفیه بیولوژیکی رشد معلق حذف نیتروژن با فرآیند لادزاک – اتینگر

بنام خدا و با سلام ؛ در تایپک پیش رو از سایت بهداشت محیط ایران ، خیلی مختصر در ارتباط با فرآیند لادزاک – اتینگر در تصفیه بیولوژیکی رشد معلق حذف نیتروزن توضیحاتی آوردیم که امیدوار هستیم مورد استفادتون قرار بگیره .

حذف نیتروژن قبل از تخلیه فاضلاب تصفیه شده به جریان آبهـای حـساس(بـرای جلـوگیری از اوتریفیکاسیون) یا برای تغذیه آبهای زیرزمینی و یا کاربردهای دیگر بازیافت، اغلـب مـورد نیـاز است. حذف نیتروژن می تواند در یک قسمت مشترک با سیستم تصفیه بیولوژیکی انجام گیـرد و یا بصورت یک فرآیند ضمیمه به طرح موجود تصفیه صورت گیرد.

الف ) لادزاک – اتینگر

ایده اولیه حذف بیولوژیکی نیتروژن در ناحیه انوکسیک اولیه با بهره برداری متـوالی هـوازی / انوکـسیک توسط لادزاک و اتینگر (۱۹۶۲) بود . فاضلاب ورودی به یک ناحیه انوکسیک وارد می شد که بعد از آن ، یک ناحیه هوازی وجود داشت . فرآیند به نیترات تشکیل شده در ناحیـه هـوازی وابـسته اسـت کـه از طریق RAS به ناحیه انوکسیک برگشت داده می شود . بدلیل اینکه نیترات ، تنها از طریق RAS وارد ناحیه انوکسیک می شد ، دنیتریفیکاسیون به مقدار زیادی بوسیله نسبت برگشت RAS ، محـدود مـی شد. اگرچه اخیراً ، این فرآیند با افزایش نسبت برگشت RAS ، بیشتر برای کنترل بـالا آمـدن لجـن در زلال ساز ثانویه که ناشی از دنیتریفیکاسیون است مورد استفاده قرار گرفته است.

حذف نیتروزن به روش رشد معلق

حتما بخوانید : انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب شهری + پاورپوینت رایگان

ب) فرآیند اصلاح شده لادزاک – اتینگر

کی از مرسوم تـرین فرآینـدهای حـذف بیولـوژیکی نیتـروژن ، فرآینـد اصـلاح شـده لادزاک – اتینگـر (MLE) است . بارنارد (۱۹۷۳) ، طرح اولیه لادزاک – اتینگر را با فراهم کردن برگشت داخلی اصـلاح کرد که نیترات ورودی بطور مستقیم از ناحیه هوازی به ناحیه انوکسیک وارد می شود . با این کار ، بازده کلی حذف نیتروژن و سرعت دنیتریفیکاسیون افزایش داده شد . نسبت جریـان برگـشت داخلـی ( دبـی محدوده ای از ۲ تا ۴ دارد . در تصفیه فاضلاب شـهری بـا ً جریان برگشتی به دبی جریان ورودی) معمولا داشتن زمان تماس کافی در منطقه انوکسیک و BOD ورودی کافی ، در این نسبت جریـان برگـشتی ، غلظت متوسط ازت نیتراته در پساب خروجی بین ۴-۷ mg/l است . فرآیند MLE با تاسیسات موجود لجن فعال ، مطابقت زیادی دارد و می توان براحتی بـه اسـتاندارد معمـول غلظـت کـل نیتـروژن پـساب بـرای ً خروجی کمتر از ۱۰ mg/l رسید . نسبت BOD/TKN برابر ۱ : ۴ در فاضلاب ورودی ، معمـول برای کاهش موثر نیترات با فرآیند انوکسیک اولیه کافی است . زمان ماند متداول تانـک انوکـسیک در فرآینـد MLE ، بین ۲-۴ ساعت است ؛ اما هنگامی که ناحیه انوکسیک به ۳-۴ مرحله بـصورت سـری تقـسیم می شود ، سرعتهای سینیتیکی دنیتریفیکاسیون افزایش می یابد و در نتیجه ممکن است کل زمان مانـد مورد نیاز ۵۰-۰-۷ درصد طراحی در حالت تک مرحله ای شود . تغییر دیگر فرآیند MLE ، تحت عنوان eMLE می باشد که از یکسری تانکهای انوکسیک / هوازی برای افزایش حـذف مـواد مغـذی اسـتفاده شده است .

فرآیند اصلاح شده لادزاک – اتینگر

موفق باشید.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
کاراموزی بهداشت محیط نحوه نوشتن گزارش کار بهداشت محیط نمونه گزارش کارآموزی بهداشت عمومی سایت بهداشت محیط ایران

دانلود گزارش کارآموزی بهداشت محیط


دانلود گزارش کارآموزی بهداشت محیط در این بسته گزارش کارآموزی تعداد 11 نمونه گزارش کارآموزی بهداشت محیط (گزارش کار در عرصه) ...

بیش از 242 خرید موفق
آکنه فرق آکنه با جوش عکس آکنه درمان سریع آکنه درمان آکنه آکنه کیستیک آکنه چیست و چگونه درمان میشود علت آکنه در بدن آکنه صورت پاورپوینت اکنه دانلود پاورپوینت رژیم درمانی در اکنه هاریسون

پاورپوینت آکنه


آنچه در پاورپوینت آکنه خواهید دید! مقدمه و تعریف انواع آکنه آزمایشگاه و بیوپسی سیر و پیش آگهی درمان و ...

بیش از 5 خرید موفق
برنامه اندروید نسخه خوانی

برنامه اندروید نسخه خوانی


محتوای  این نسخه از برنامه نسخه خوانی : مقدمه ای بر نسخه خوانی انواع روشهایی که میتوانید به این مهارت ...

بیش از 63 خرید موفق
سر نسخه,نسخه پزشک,نسخه خوانی,نسخه متخصص,نسخه پزشک عمومی,سربرگ نسخه,نسخه تامین اجتماعی,روش خواند دستخط دکتر

نسخه های پزشکی نمونه ۲


نمونه نسخه های پزشکی سری دوم با 200 نمونه نسخه پزشک دارای باز نویسی به همراه نکات کلیدی قابل دریافت بصورت ...

بیش از 34 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.