نسخه خوانی

پاورپوینت آماده بهداشت نان و آرد

مشاهده : 7,738 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

بهداشت آرد بهداشت نان نان بدون جوش شیرین تقلبات نان مصرف جوش شیرین میزان نمک در نان

سلام دوستان؛

این تایپک از وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران رو در زیز مجموعه بهداشت مواد غذایی به بررسی بهداشت نان و آرد با یک پاورپوینت آماده پرداخته ایم. در ابتدا مقدمه ای بسیار کوتاه در ارتباط با اهمیت نان و بهداشت آن می پردازیم و در انتهای همین مطلب می توانید پاورپوینت آماده مربوطه رو دریافت نمایید. امید هست که مورد استفاده شما دوست عزیزم قرار بگیره.

اهمیت بهداشت نان و آرد

نان کالایی اساسی و ضروری در سبد مصرفی خانوارها می باشد. و بعنوان یک غذای اصلی و پایه برای بسیاری از مردم جهان و ایران می باشد که روزانه قسمت اعظم انرژی، پروتئین، املاح معدنی و ویتامین‌های گروه b (تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) مورد نیاز بدن را تامین میکند.

نان در دستگاه گوارش نیز نقش مهمی دارد، زیرا به علت ساختار اسفنجی، سطح بزرگی را اشغال کرده و همین امر موجب می‌گردد مواد غذایی که به همراه نان خورده می‌شوند، مانند چربی، گوشت یا پنیر، به صورت جذب سطحی با یکدیگر پیوند برقرار کنند که در اثر آن پراکندگی خوبی برقرار میشود؛ بنابر این شرایط لازم برای تجزیه مواد در دستگاه گوارش فراهم می‌گردد.

بهداشت نان بدلیل اهمیتی که فوقا ذکر شد بصورت مداوم توسط مهندسین بهداشت محیط کنترل و مورد آزمایش قرار میگیرد. نمونه برداری های لازم در فواصل معین توسط کارشناسان جهت انجام آزمایشاتی همچون نمک ،pH و آهن و … برداشته شده و کنترل میگردند. استفاده از نمک زیاد و همچنین جوش شیرین تقلبات شایعی هستند که جهت عمل آوری خمیر و … استفاده می شود .

عوارض استفاده از جوش شیرین

پژوهش‌های انجام‌شده نشان میدهد که کم‌خونی، پوکی استخوان، سوءهاضمه، افسردگی و بی‌حالی از جمله عوارضی هستند که مصرف روزانه نان‌های حاوی جوش‌شیرین در انسان ایجاد میکند.

جوش‌شیرین با اتصال به آهن و کلسیم موجود در خون به تدریج این دو عنصر حیاتی را از بدن حذف کرده و خون‌سازی و استحکام استخوان‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، سبب میشود محیط دستگاه گوارش و معده قلیایی شده و در نتیجه عمل هضم به خوبی انجام نگیرد. همچنین استفاده درازمدت آن موجب رسوب کلسیم در کلیه و در نهایت نارسایی تدریجی کلیه میشود.

در پاورپوینت آماده ای که در ادامه می توانید دریافت کنید به بهداشت نان و آرد در ۵۴ اسلاید پرداخته شده است که امیدوار هستیم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره.

ضمنا مطالب زیر نیز حتما مطالعه بفرمائید:

پاورپوینت رایگان بهداشت نـان بدون جوش شیرین

روش های تشخیص تقلبات شیر

فایل پیوستی در قالب 54 اسلاید قابل ویرایش می باشد.

قبل از خرید بخاطر داشته باشید


پس از پرداخت انلاین در محیطی امن و توسط کلیه کارتهای بانکی ، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید برای شما فعال خواهد شد .
پشتیبانی 24 ساعته ، حتی روزهای تعطیل : info[at]iehe.ir
ما تا دریافت کامل فایل خریداری شده ، پشتیبان و همراه شما خواهیم بود . قدردان اعتماد شما خواهیم بود .

مشخصات این مجموعه


فرمت فایل : Ppt پاورپوینت

حجم فایل : 8 مگابایت

پرداخت در محیطی کاملا امن

دانلود بلافاصله پس از پرداخت

قیمت: 29000 تومان

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت انرژی برق آبی

پاورپوینت انرژی برق آبی


پاورپوینت انرژی برق آبی با 35 اسلاید فارسی و قابل ویرایش اماده دانلود شما می باشد. شما می توانید از ...

بیش از 56 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.

29000 تومان