نسخه خوانی

خودپالایی رودخانه چیست و بررسی عوامل موثر در خودپالایی رودخانه

مشاهده : 13,130 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

خوپالایی رودخانه پاورپوینت خودپالایی رودخانه تصفیه آب رودخانه ppt

بررسی عوامل موثر در خودپالایی رودخانه

بنام خدا و با سلام؛ این تایپک رو اختصاص دادیم به یک پاورپوینت در زمینه خودپالایی رودخانه و عوامل موثر بر خودپالایی رودخانه، پس از مقدمه ای کوتاه که از همین پاورپوینت برای شما نقل میکنیم در انتهای همین مطلب میتونید این پاورپوینت آماده رو دانلود کنید. امیدوارم که اشتراک مفیدی از طرف سایت بهداشت محیط ایران برای شما باشد.

آلودگی روز افزون رودخانه ها از حد خودپالایی گذشته و خسارات زیادی به محیط زیست آن وارد میکند . فاضلاب روستاهای اطراف رودخانه ، مواد زائد ، زباله و زه آبهای اراضی کشاورزی آغشته به سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در حاشیه رودخانه از جمله منابع آلاینده آب رودخانه ها محسوب می شوند. و هدف ازصلی از این پاورپوینت نیز شناخت عوامل موثر در خودپالایی رودخانه ها می باشد.

خود پالایی رودخانه چیست؟

خودپالایی ، بازسازی و برقرار سازی کامل یا بخشی از حالت اولیه یک رودخانه است که بوسیله فرآیندهای طبیعی ، به دنبال ورود ماده ای خارجی (طبیعت و عمدتا انسان) که از لحاظ کیفیت و کمیت برای ایجاد تغییری قابل سنجش در خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی و بیولوزیکی رودخانه کافی باشد ، صورت می گیرد.

بررسی تاثیر آترازین و آلاکلار برفرایند خودپالایی رودخانه ها توسط کانکان درسال ۱۹۹۶:

کانکان جهت ارزیابی پیامدهای منفی این آفت کش ها برروی موجودات اتوتروفیک آبی از روش های زیر استفاده کرد:

  • جلوگیری از جذب مواد غذایی خالص (۲۴ساعت تست سمیت حاد)
  • جلوگیری از رشد کلروفیل a موجود در جلبک Scenedesmus subspicatus ؛ (۷۲ ساعت تست سمیت مزمن).

نتایج بدست آمده از مطالعات وی نشان داد که آترازین و آلاکلار عملا“ تاثیری روی تجزیه بیولوژیکی ارگانیسم های هتروتروفیک ندارند در حالی که تاثیرمعکوس آنها روی ارگانیسم های اتوتروفیک مانند جلبکها  قابل بررسی است.

بررسی رودخانه willamette درژانویه ۱۹۷۳ توسط  USGS:

نتایج حاصله ازاین تحقیق ،بالا بودن میزان نیتروژن وفسفر را دراین رودخانه نشان می دهد،در مقابل ،افزایش نرخ رشد جلبکها دیده نشده است.مدلهای  ریاضی باید از فرضیات و اطلاعات واقعی فرموله شوند.نتایج بدست آمده از نمودارها،عکسها و نقشه ها همچنین نشان می دهد که تصفیه ثانویه دبی منابع کانونی به طور موثری خصوصیات خودپالایی رودخانه را تغییر میدهد.

بررسی خودپالایی رودخانه سیاهرود توسط جناب دکتر کرباسی و آقای مهندس صابری در سال ۱۳۷۶:

در زمستان به علت درجه حرارت پایین و بالا بودن دبی میزان جذب اکسیژن بالا رفته ودرنتیجه اکسیژن محلول در آب زیادتر شده و باعث افزایش فعالیت های میکروارگانیسم های آب رودخانه شده درنتیجه قدرت خودپالایی رودخانه را افزایش می دهد.عکس این حالت در تابستان اتفاق می افتد.

سایر مطالب که میتوانند برای شما مفید باشند :

فرمت : ppt حجم : 338 کیلوبایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب 22 اسلاید می باشد.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
پاورپوینت ارتوپدی پاورپوینت جراحی ارتوپدی اختلال حرکت پاورپوینت های بهیاری پاورپوینت های پزشکی

پاورپوینت حرکت و اختلال در ارتوپدی


پاورپوینت حرکت و اختلال در ارتوپدی در فایل پاورپوینتی که برای شما عزیزان چهت دانلود قرار داده ایم عناوین زیر موچود ...

بیش از 33 خرید موفق
مدیریت پسماند در بلایا

مدیریت پسماند در بلایا


پاورپوینت مدیریت پسماند در بلایا این پاورپوینت در 104 اسلاید فارسی و قابل ویرایش می باشد . شما می توانید فایل ...

بیش از 7 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.