نسخه خوانی

شناخت اشعه آلفا – کاربرد اشعه آلفا + پاورپوینت رایگان

مشاهده : 11,000 بار بدون دیدگاه نویسنده: داود وکیلی
آموزش های دستیار دندانپزشکی

رادرفورد در اوایل کار تحقیقاتی خود ، دو تابش رادیواکتیو ناهمانند شناسایی کرد. او بخشی از تابشی را که با برگه ای به ضخامت یک پانصدم سانتیمتر قابل ایستادن بودن را آلفا نامید. در ادامه این تایپک مقدمه ای در ارتباط با اشعه آلفا از وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران بیان خواهد شد. و در انتها می توانید پاورپوینت اشعه آلفا رو دانلود نمایید.

پاورپوینت اشعه آلفا کاربرد اشعه آلفا پرتو بتا بهداشت پرتوها ppt انواع پرتو های یونساز انواع پرتوها واپاشی آلفا اشعه آلفا در خون اشعه آلفا در بدن

تاریخچه اشعه آلفا

ذرات آلفا را در ابتدا به عنوان کم نفوذترین تابش هایی که از مواد طبیعی گسیل می شوند ، شناسایی کردند. در سال ۱۹۰۳ ارنست رادرفورد نسبت بار به جرم آنها را با استفاده از انحراف ذرات آلفای حاصل از فروپاشی رادیوم در میدان های الکتریکی و مغناطیسی تعیین کرد. علی رغم مشکل بودن این آزمایش های اولیه ، نتیجه رادرفورد ۲۵ درصد بیش از مقدار پذیرفته شده فعلی بود. در سال ۱۹۰۹ رادرفورد نشان داد همانطور که حدس زده می شد ذرات آلفا واقعا از هسته های هلیوم تشکیل شده اند.

این مطلب را نیز حتما بخوانید : کنترل پرتوهای یونساز در بیمارستان ها

 ذرات آلفا

ذرات آلفا دارای قدرت یونیزاسیون بالا می باشند.چون در هنگام عبور از مسیری ، یون های زیادی ایجاد می کنند. ذرات آلفا انرژی شان را به سرعت پراکنده می نمایند و فقط ۳ تا ۵ سانتی متر در هوا نفوذ می کنند. یک ورقه نازک کاغذ ذرات آلفا را متوقف می کند. این نوع ذرات فقط در شکل تشعشع داخلی (Internal Radiation) از طریق بلعیدن ، تنفس و یا زخم های باز باعث خطرات بهداشتی می گردند. فلزات سنگین نظیر اورانیوم ، سرب ، پلوتونیوم و رادیوم اشعه آلفا منتشر می کنند. اشعه آلفا در خارج بدن مخاطرات بهداشت ایجاد نمی نماید. چون نمیتواند از لایه پوست عبور کند. در پرتوگیری های داخلی انتقالخطی انرژی برای ذرات آلفا بیش از گاما و ایکس می باشد. بنابراین از نظر پرتوگیری داخلی بدن رادیونوکلوئید های آلفا دهنده اهمیت ویزه ای دارند.

اشعه ایکس,اشعه گاما,اشعه آلفا,نوترون,میزان نفوذ اشعه از کاغذ سرب دست ورقه آلومینیومی

کاربرد اشعه آلفا

  • تولید برق در نیروگاه های اتمی
  • در پزشکی
  • در دامپزشکی و دامپروری
  • در دسترسی به منابع آب
  • در کشاورزی
  • در صنعت
  • در زمینه شکافت هسته ای
  • در زمینه کار در راکتور های هسته ای
  • جهت استفاده درساخت رنگ های شب نما
  • برای جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن در ترازوهای حساس شیمیایی
  • غیره

پاورپوینت آماده آلفا

پاورپپوینت اماده ذرات آلفا در ۳۹ اسلاید فارسی می باشد. این پاورپوینت به عناوینی از جمعه ؛ مقدمه و تاریخچه ذرات آلفا ، خواص فیزیکی و شیمیایی ، یونسازی ، جذب و آشکار سازی، دستگاه های اندازه گیری اشعه ، اثرات بیولوژیکی ، کاربرد ، روش های حفاظت در برابر اشعه ، TLV پرداخته است. در ادامه می توانید این اشتراک ارزشمند رو از وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران IEHE.IR دریافت نمایید.

فرمت : ppt حجم : کمتر از 1 مگابایت برای دانلود رایگان کلیک کنید

فایل پیوستی در قالب Zip فشرده و حاوی پاورپوینت 39 اسلایدی فارسی می باشد.

لطفا در صورت رضایت از این اشتراک ، آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

profile avatar
نویسنده : داود وکیلی

درود بر شما ؛ داود وکیلی هستم شاغل در معاونت بهداشت خوی | کار آموزش، طراحی و تولید محتوا در زمینه علوم بهداشتی رو دنبال میکنم . امیدوار هستم که وبسایت مهندسی بهداشت محیط ایران براتون مفید باشه.

آموزش نسخه خوانی

بدون دیدگاه


دیدگاه خود را بنویسید
توجه مهم : دیدگاه های شامل توهین و بی احترامی و تبلیغاتی پذیرفته نخواهد شد.

محصولات تصادفی فروشگاه ما

نمایش همه محصولات
انرژی بیوماس محاسبه بیومس نیروگاه بیوماس بیومس میکروبی مقاله در مورد زیست توده بیومس میکروبی چیست انرژی های زیستی معایب زیست توده منابع زیست توده

فایل پاورپوینت بیوماس


پایورپوینت انرژی بیوماس با محتوای زیر قابل دریافت شما عزیزان می باشد. عناوین پاورپوینت انرژی بیوماس دلایل اهمیت انرژی بیوماس  –  اقدامات ...

بیش از 106 خرید موفق

مختصری درباره وبسایت علمی آموزشی مهندسی بهداشت محیط ایران

وب سایت مهندسی بهداشت محیط ایران از اردیبهشت ماه 1392 با هدف ارائه محتوای بهداشتی با محوریت مهندسی بهداشت محیط پا به دنیای مجازی گذاشته است.ما در سایت مهندسی بهداشت محیط ایران سعی در به اشتراک گذاری محتوای مفید برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و همکاران بهداشتی داشته و تمام سعی خود را برای این مهم به کار گرفته ایم و در این مسیر نیز به پیشنهادات و انتقادات شما نیازمندیم. امیدوار هستیم بتوانیم قدمی هرچند کوچک در ارتقای سطح علمی همکاران و دانشجویان عزیز بر داشته باشیم.موضوع فعالیت ما علاوه بر بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، تغذیه و رژیم درمانی و آموزش نسخه خوانی در داروخانه می باشد.